Klacht POSTNL: bezorgtijd nooit correct.

F Dekker

PostNL schijft ALTIJD de bezorgtijd op, vaak naar de volgende dag. Het is me nog geen een keer gebeurt dat de initiele bezorgtijd daadwerkelijk gehaald wordt. Andere bezorgdiensten halen dit vaak wel.

de verwachte bezorgtijden niet te 'positief' presenteren.
zorg voor een indicatie die klopt of geef geen indicatie. Zojuist weer een pakketje waarbij een hele dag staat: vanaf vandaag 15:00 op te halen bij ophaalpunt. Rond 17:00 (2 uur over tijd dus) is het veranderd naar: Vanaf morgen(!) 15:00 op te halen bij ophaalpunt. Helaas, wederom erg slechte communicatie van PostNL...

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een opmerking heeft over de verwachte bezorgdatum en -tijd op onze website en/of in de app. U geeft aan dat deze verwachting nagenoeg altijd opschuift. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Wij vinden het jammer om te vernemen dat u niet tevreden bent over de getoonde datums en tijden. De bezorgdatum en -tijden zijn indicatief. Ons systeem genereert deze gegevens automatisch op het moment dat de afzender een verzendlabel, en dus een track en trace code, creëert. Bij het genereren van deze gegevens gaat het systeem uit van een 'best case scenario'. Het verwachte bezorgmoment kan gehaald worden wanneer de aanlevering van de zending op tijd plaatsvindt en er geen vertragingen tijdens het distributieproces ontstaan.

U kunt het beste altijd eerst naar de status(balk) kijken en daarna pas naar het verwachte bezorgmoment. Pas als de status 'Bezorger is onderweg' is, mag u de zending daadwerkelijk verwachten.