Klacht POSTNL: Bezwaar indienen voor onterechte inklaringskosten lijkt niet te werken.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 556071
Gebruiker
W. van der Linden
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Er worden inklaringskosten in rekening gebracht over een particuliere zending die een geschenk bevat. Dit was correct ingevuld op de customs declaration en valt buiten de nieuwe regeling over e-commerce, omdat het een zending van particulier naar particulier bevat. Het is extra schrijnend omdat het een cadeautje voor mijn zoontje bevat van opa en oma, die zijn eerste twee verjaardagen hebben moeten missen wegens corona.
Ik probeer een bezwaar in te dienen maar krijg een lege mail terug (ik zou een ontvangstbevestiging moeten krijgen). Contact met de klantenservice leidt tot niets.

De oplossing

Ik wil netjes een ontvangstbevestiging omtrent mijn bezwaar, en vervolgens zo snel mogelijk het te veel betaalde bedrag terug.

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
W. van der Linden
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik heb nogmaals het e-mailadres gekregen - wat nog altijd niet werkt. En het fysieke postadres waar ik een (gefrankeerde) brief met mijn bezwaar naar toe kan sturen. Na nog meer telefoontjes met de 'klantenservice' heb ik inmiddels ook via het webformulier bezwaar gemaakt. Nu afwachten of en wanneer mijn bezoek behandeld wordt...
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen