Klacht POSTNL: Bezwaar indienen voor onterechte inklaringskosten lijkt niet te werken.

W. van der Linden

Er worden inklaringskosten in rekening gebracht over een particuliere zending die een geschenk bevat. Dit was correct ingevuld op de customs declaration en valt buiten de nieuwe regeling over e-commerce, omdat het een zending van particulier naar particulier bevat. Het is extra schrijnend omdat het een cadeautje voor mijn zoontje bevat van opa en oma, die zijn eerste twee verjaardagen hebben moeten missen wegens corona.
Ik probeer een bezwaar in te dienen maar krijg een lege mail terug (ik zou een ontvangstbevestiging moeten krijgen). Contact met de klantenservice leidt tot niets.

Ik wil netjes een ontvangstbevestiging omtrent mijn bezwaar, en vervolgens zo snel mogelijk het te veel betaalde bedrag terug.

W. van der Linden
Ik heb nogmaals het e-mailadres gekregen - wat nog altijd niet werkt. En het fysieke postadres waar ik een (gefrankeerde) brief met mijn bezwaar naar toe kan sturen. Na nog meer telefoontjes met de 'klantenservice' heb ik inmiddels ook via het webformulier bezwaar gemaakt. Nu afwachten of en wanneer mijn bezoek behandeld wordt...