Klacht POSTNL: Bezwaar tegen inklaringskosten niet in behandeling genomen

MHE

Op 27 juli j.l. heb ik ten onrechte inklaringskosten moeten betalen op een pakketje met geschenk uit USA. Dat dit ten onrechte was, is mij bevestigd in een telefoongesprek met PostNL. Mij werd geadviseerd via e-mail -bezwaarinklaring@postnl.nl - een verzoek om terugbetaling in te dienen. Ingediend (met bijlagen ter bewijs) op 28 juli 2021 om 22:59u. Op 28-07-2021 23.00u bevestigt PostNL via een automatic reply (zonder inhoud) de ontvangst van mijn bezwaar tegen de inklaringskosten. Tot op heden -23 november 2021- geen verdere reactie ontvangen van PostNL. Bovengenoemde e-mail met bijlagen opnieuw gestuurd.

Ik verzoek PostNL per omgaande het mij ten onrechte in rekening gebrachte bedrag terug over te maken op mijn bankrekening

MHE
    Hier raakt u aan de kern van het probleem. Twee keer hebben we een uitgebreide mail gestuurd met bijlagen. De eerste keer -28 juli 2021 om 22:59u.- ontvingen wij een leeg no reply mailtje als reactie, de tweede keer -gisteren 23-11-2021 10:51 - zelfs dat niet. Wij hebben dus geen referentienummer, zie ook de kop van de klacht: "Bezwaar tegen inklaringskosten niet in behandeling genomen"
    Geachte mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een vraag heeft over betaalde inklaring kosten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Zoals telefonisch met u te hebben besproken heb ik uw vraag doorgestuurd naar de afdeling Imec. Zodra ik daar een reactie van heb gehad zal ik u verder informeren. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak.

MHE
PostNL heeft niets opgelost. Dit speelt vanaf 27 juli j.l. Op 28 juli heb ik van PostNL een e-mail adres gekregen, bezwaarinklaring@postnl.nl- 2x uitgebreide mails gestuurd met in totaal 5 bijlagen en hierboven nog tot op de minuut aangegeven wanneer de mails verstuurd zijn. Graag zou ik vernemen waarom er na 4 maanden nog steeds niet inhoudelijk gereageerd wordt op deze mails naar een e-mail adres dat mij nota bene door PostNL zelf is aangereikt en dat er nu wordt verwezen naar de afdeling Imec die het overigens 'erg druk heeft'