Klacht POSTNL: Bezwaarschrift inklaringskosten niet binnen gestelde termijn behandeld.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 43752
Gebruiker
Dennisvan de roer
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Beste medewerker postnl pakketservice,

Vorige maand heb ik een pakketje opgehaald bij het post kantoor waar inklaringskosten over betaald moesten worden. Ik heb dit betaald maar een bezwaarschrift gestuurd. Waar ik een klacht over wil indienen is dat er in de eerste reactie op mijn bezwaarschrift wordt aangegeven dat als het bezwaar niet in behandeling genomen wordt dat ik binnen 10 werkdagen antwoord krijg. Als er niet binnen deze gestelde termijn gereageerd zou zijn dan zou mijn bezwaar gegrond zijn en zou ik het geld teruggestort krijgen binnen een aantal maanden. Aangezien ik 20 november 2013 deze eerste brief heb ontvangen en de termijn van 10 werkdagen voorbij is ging ik er vanuit dat ik mijn geld terug zou kunnen verwachten. Echter lag er vandaag (17-12) een brief op de deurmat waarin mijn bezwaarschrift vooralsnog werd afgewezen. Dit is dus 8 werkdagen na de gestelde termijn van 10 werkdagen. Ik vind het erg vervelend dat dit zo lang moest duren.

Gewenste oplossing

Ik wens dat u zich aan een gestelde termijn houd. En het zou prettig zijn als er een duidelijkere manier was om klachten af te handelen. Ik heb gebeld naar het 0900 nummer waar ik 45 cent p/m boor moet betalen en de telefoniste kon me ook niet verder helpen. Aan de website van Postnl had ik ook niets aangezien deze alleen klachten lijkt af te handelen die van algemene aard zijn.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Van de Roer,
    Ik vind het erg vervelend te horen dat uw bezwaarschrift is afgekeurd. De douane en belastingdienst beoordelen uw bezwaarschrift. Als u bezwaar indient krijgt u binnen 2 werkdagen een ontvangstbevestiging. De douane en belastingdienst streeft ernaar om binnen 8 weken te antwoorden. Helaas is het niet zo dat als er 10 werkdagen voorbij zijn dat het bezwaar automatisch is goed gekeurd. Met vriendelijke groet,
    Lotte
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Dennisvan de roer
    Datum
    Het gaat er niet om dat mijn bezwaarschrift is afgekeurd. Dat is logisch. Ik had mezelf verkeerd ingelicht over de wetgeving. Waar het mij om gaat is dat er in een brief van jullie geschreven stond dat ik binnen 10 werkdagen een antwoord heb als het zou worden afgewezen. Deze termijn is niet behaald. Ik vind dat bezwaarlijk. Stel geen termijnen als u zich daar niet aan kunt houden. Wees duidelijk in uw correspondentie, dat voorkomt een hoop miscommunicatie.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Van de Roer, Ik vind het vervelend dat u niet binnen 10 werkdagen op de hoogte bent gesteld dat uw bezwaarschrift ongegrond is verklaard. Mijn excuses hiervoor. De reden hiervan kan ik helaas niet achterhalen. Ik heb uw reactie wel toegevoegd aan het casenummer waaronder het bezwaarschrift is geregistreerd.Met vriendelijke groet,Wendy
    Klantenservice PostNL
  4. Auteur
    Dennisvan de roer
    Datum
    Het is vriendelijk dat ik een excuses krijg, maar daar heb ik verder weinig aan. Ik hoop dat de service in het algemeen verbeterd zal worden. Daden zeggen meer dan woorden.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen