Klacht POSTNL: Bij aangetekende zendingen biedt PostNL het pakket slechts één keer aan te bieden.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 370004
Gebruiker
J.C. Omvlee
Datum
3 reacties

Details

De klacht

PostNl doet één poging om een aangetekend pakket te bezorgen en weigert het daarna om nogmaals te bezorgen. Je moet het dan ophalen bij een aanleverpunt bij jou in de buurt.

PostNl biedt bij aangetekende zendingen dus minder service voor meer geld.

De oplossing

Het pakket had voor een tweede keer moeten worden aangeboden.
PostNl moet bij haar tarieven voor aangetekende verzendingen expliciet vermelden dat slechts één keer worden aangeboden..

3 reacties

  1. Auteur
    J.C. Omvlee
    Datum
    PostNl blijkt niet in staat om eenduidige informatie over dee zaak te geven.
    De servicedesk geeft als uitleg dat bij aangetekend verzending van pakketten deze slechts een keer worden aangeboden omdat ervoor getekend moet worden.

    De klachtenafdeling waarmee ik gechat heb geeft in eerste instantie aan;

    "Ja, ik kan je er niet veel over vertellen. Het pakket was vanaf dat het binnen kwam al gepland voor maar één bezorgpoging. Het kan voor ieder soort pakket aangegeven worden, dat is dus ook zo bij niet aangetekende pakketen."

    Na doorvragen door mij:

    "Het is op regionaal gebied dat daar soms mee getest wordt. Als dit een particulier verstuurd pakje is ligt het daar aan."
    "Dat is dan ook zo voor soortgelijke onverzekerde pakketten."
    "Ja, het wordt uitgeprobeerd om te zien of het positeve effecten heeft. Ik begrijp hieruit dat je er zeker niet blijer om bent dus daar zet ik een klacht voor door maar vergoeding kan ik je jammer genoeg niet bieden. Het pakket moest bij het huisadres aangeboden worden en dat is geprobeerd."

    Conclusie toi nu toe:
    De criteria waarom een pakket de ene keer wel en de andere keer niet voor een tweede keer op het huisadres zijn kennelijk niet bekend bij bepaalde de medewerkers van PostNl.
    ook de site geeft hier geen informatie over.

    Van PostNl heb ik verder geen antwoord op deze klacht en die welke ik bij hun heb ingediend. ontvangen.
    Voor de laatste ook ontvangstbevestiging.

    Wel vandaag een email zonder ook maar enige inhoud met als onderwerp "Help ons verbeteren!"
  2. Auteur
    J.C. Omvlee
    Datum
    Correctie: zelfs geen ontvangstbevestiging ontvangen...
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van uw pakket. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Uiteraard kan ik me uw verbazing voorstellen wanneer er voorheen voor een pakket altijd twee bezorgpogingen zijn gedaan. Ik zie bij de productinformatie dat er voor dit pakket 1x een bezorgpoging is op het huisadres, vandaar dat het daarna naar de afhaallocatie is gegaan.

    Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat u contact heeft opgenomen met de klantenservice. Uw klacht is doorgezet naar de verantwoordelijke afdeling, zodat hier naar kan worden gekeken. Maar u zal hier geen verdere terugkoppeling over ontvangen. Dit wordt intern opgepakt.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.C. Omvlee
Datum
Uiteindelijke oplossing . PostNl: . schrijft het vervelend te vinden dat ik niet tevreden ben ben met de manier van bezorgen van aangetekende pakketten.. . geeft op de site onvolledige productinformatie en geeft daarvoor geen verklaring. . gaat niet in op het gemelde feit dat de medewerkers geen analoge verklaringen geven over productinformatie. . belooft de zaak intern te onderzoeken maar zegt niet toe dat ik als klant daarover terugkoppeling krijg, c.q. de klacht op te lossen. . PostNl lost derhalve de klacht niet op, gaat op veel dingen niet in en laat het bij een onvolledige samenvatting van wat ik als klacht heb gemeld.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry