Klacht POSTNL: Bizar lange bezorgduur

Illya1967

Van mijn sponsor in China ontvang ik geregeld artikelen.
Soms gaat het goed en heb ik ze binnen een week. De laatste weken echter blijkt er wel erg met de pet naar gegooid te worden. Pakketten die (door Post Nl op Twitter bevestigd) op 3 maart in Nl zijn gearriveerd, maar nog altijd niet zijn bezorgd.
Ik snap dat PostNl graag geld wil vangen door alles te controleren op waarde en mij het liefste een factuur over btw, belasting en invoerrechten wil maken. Maar anno 2016 zou dat max 2 dagen mogen duren. Geen anderhalve week. Bij ieder ander groot bedrijf zou dit volstrekt onmogelijk zijn, maar bij PostNl vermoedelijk dus nog wel.

Met alle respect: PostNl veroorzaakt haar eigen crisis.

Voor het probleem is geen oplossing. Het vereist een mentaliteitsverandering en dat is moeilijk.
Indien PostNl toch wat wil doen. Zorg dat de pakketten gewoon keurig zsm bij de klant komen. Daar zouden jullie goed in moeten zijn. Dus neem het personeel bij customs hun koffie af en zet ze aan het werk :)

Geachte heer Maertens,

Uit uw bericht begrijp ik dat het de laatste tijd nogal wat onduidelijkheid is over de duur van levering van pakketten uit China en over de extra kosten die gerekend worden bij pakketten uit niet EU landen. Onder deze kosten vallen btw, douanerechten en inklaringskosten.

U geeft aan dat dit al eerder gemeld is bij PostNL. Helaas kon ik niks vinden daarom ontvang ik graag de codes van de desbetreffende pakketten. Zodat ik kan kijken waar het eventueel aan gelegen heeft.

Verder proberen wij alles zo snel mogelijk bij de klant te krijgen. Want daar wordt immers voor betaald door de afzender.

Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

Johan

Klantenservice PostNL