Opgelost door POSTNL: boete maar wel porto betaald hoe kan dit

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 136077
Gebruiker
baars
Datum
2 reacties

Details

De klacht

ik heb een brievenbus pakketje verzonden, laten frankeren via post agentschap.
nou krijg ik een boete van 8,97 euro belachelijk er staat bij niet gefrankeerd op foto zie je duidelijk dat dat wel zo is. en er staat bij past niet door brievenbus . ik heb het pakje bij mijn eigen brievenbus getest en deze paste zonder moeiten.
ik ben het uiteraard niet eens met deze boete en ben ook niet van plan deze te betalen. wat kan ik hier aan doen?

De oplossing

de boete wordt kwijt gescholden. ik heb wel degelijk betaald is ook duidelijk op foto te zien. tevens paste dit pakje door de brievenbus.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Baars,

    Hartelijk dank voor uw bericht. Hieruit begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen voor een verzonden brievenbuspakje. Deze had u laten frankeren via het postkantoor en u bent het er niet mee eens.

    Ik snap dat u deze kosten niet wilt betalen en ga dit voor u oplossen. U mag de kaart naar ons terugsturen door de sticker te verwijderen. Wilt u tevens de datum van vandaag erop vermelden en ‘Afgeboekt iom KS’ erop vermelden? Dan regelen wij het hier verder. De kaart kunt u terugsturen door deze in de oranje brievenbus te posten.

    Ik heb tevens een interne melding aangemaakt zodat de verantwoordelijke medewerkers hierop worden aangesproken.

    Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Irene
    PostNL
  2. Auteur
    baars
    Datum
    bedankt voor het kwijtschelden van de boeten die totaal ongepast was. de klant heeft het brievenbus pakje ook veel te laat ontvangen door al die vertraging.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
baars
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen