Opgelost door POSTNL: boete maar wel porto betaald hoe kan dit

baars

ik heb een brievenbus pakketje verzonden, laten frankeren via post agentschap.
nou krijg ik een boete van 8,97 euro belachelijk er staat bij niet gefrankeerd op foto zie je duidelijk dat dat wel zo is. en er staat bij past niet door brievenbus . ik heb het pakje bij mijn eigen brievenbus getest en deze paste zonder moeiten.
ik ben het uiteraard niet eens met deze boete en ben ook niet van plan deze te betalen. wat kan ik hier aan doen?

de boete wordt kwijt gescholden. ik heb wel degelijk betaald is ook duidelijk op foto te zien. tevens paste dit pakje door de brievenbus.

Geachte mevrouw Baars,

Hartelijk dank voor uw bericht. Hieruit begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen voor een verzonden brievenbuspakje. Deze had u laten frankeren via het postkantoor en u bent het er niet mee eens.

Ik snap dat u deze kosten niet wilt betalen en ga dit voor u oplossen. U mag de kaart naar ons terugsturen door de sticker te verwijderen. Wilt u tevens de datum van vandaag erop vermelden en ‘Afgeboekt iom KS’ erop vermelden? Dan regelen wij het hier verder. De kaart kunt u terugsturen door deze in de oranje brievenbus te posten.

Ik heb tevens een interne melding aangemaakt zodat de verantwoordelijke medewerkers hierop worden aangesproken.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

Irene
    PostNL
    baars
    bedankt voor het kwijtschelden van de boeten die totaal ongepast was. de klant heeft het brievenbus pakje ook veel te laat ontvangen door al die vertraging.