Opgelost door POSTNL: boete verzendkosten en geen reactie mogelijkheid afzender.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 73656
Gebruiker
H.M. van Putten
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Een door mij ontvangen poststuk blijkt onvoldoende gefrankeerd.
Geen kans om poststuk de weigeren en/of om afzender te achterhalen.
Omdat : mededeling komt 1 maand na verzenddatum poststuk. terug koppeling naar verzender poststuk is niet meer mogelijk omdat na 1 maand niet meer herinnerd kan worden welke brief uit de enveloppe kwam.
Mede in het licht van het voorgaande is het ongepast om een boete (van 50%) op te leggen.

De oplossing

Mededeling van onvoldoende frankering van het poststuk gelijktijdig met de bezorging doen. Ik wil de verhoging niet betalen.

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw, heer Van Putten, Hartelijk dank voor uw melding op Klachtenkompas. U geeft aan een portokaart te hebben ontvangen van een poststuk dat u een maand geleden al heeft ontvangen. Ik begrijp dat u dit niet prettig vindt en bied u hiervoor mijn excuses aan. Graag reageer ik hierop. Helaas heb ik u niet telefonisch kunnen bereiken, daarom reageer ik hier op uw melding. Om voor u na te kijken welk poststuk dit betrof heb ik de betaalcode nodig die op de kaart vermeld staat. Zou u deze betaalcode aan ons door willen geven?Ik zie uw reactie graag tegemoet.Met vriendelijke groet,
    Tineke
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    H.M. van Putten
    Datum
    Beste Tineke,
    de betaalcode is G02.140825.001083.Met vriendelijke groet,
    Henk van Putten
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Van Putten,Naar aanleiding van uw bericht heb ik telefonisch contact met u opgenomen. Zoals afgesproken heb ik een melding gemaakt voor de betreffende afdeling. U hoeft de Portokaart niet te voldoen. Ik verzoek u de melding op deze site af te sluiten. Vanzelfsprekend vernemen wij het graag mocht er toch weer iets mis gaan met de bezorging van uw post.Met vriendelijke groet,Alexandra
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    H.M. van Putten
    Datum
    Er is door Post NL zeer juist op de klacht gereageerd. Daar ben ik tevreden over, PRIMA!vr grt Hm van Putten

Uiteindelijke oplossing

Auteur
H.M. van Putten
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen