Opgelost door POSTNL: Boete verzendkosten

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 126043
Gebruiker
mm
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Volgens post.nl heb ik een kaart onvoldoende gefrankeerd. Wanneer je wilt kijken over welke kaart dat betreft is dat niet mogelijk.....
De kosten die ik "mag" betalen is 2.07 voor een kaart die volgens mij wel voldoende gefrankeerd is te weten 0.69 euro.

Graag wil ik weten aan wie de post is verzonden, zodat ik kan controleren of er echt geen postzegels op zaten OF een foto van het adres. Nu kan er wel heel gemakkelijk geld gevraagd worden.

Ik hoor graag van u.

De oplossing

Foto van de kaart of het adres waar de kaart naar toe gestuurd is.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Meulen,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart hebt gekregen maar dat u niet weet om welke zending dit gaat. Heeft u uw zending ook gecontroleerd op de website van PostNL?

    Via https://porteninnen.postnl.nl/Home/Stap1 kunt u online het poststuk bekijken. In dit geval gaat het om een poststuk wat u hebt verstuurd naar Maartensdijk. De zending is niet voldoende gefrankeerd, dit zijn verouderde postzegels, nog uit de guldentijd. Deze zijn niet meer geldig. Er had €0,69 gefrankeerd moeten worden. Plus administratiekosten van €1,38 komt u uit op een bedrag van €2,07.

    Ik verzoek u deze portokosten nog te voldoen.

    Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.
    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,
    Marijke
    PostNL klantenservice
  2. Auteur
    mm
    Datum
    Ik ben blij met de reactie zodat ik weet naar wie ik de post verzonden heb. Ik blijf de boete buiten proportie vinden.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
mm
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen