Klacht POSTNL: Bon van aanbieding pakket niet leesbaar en onvolledig ( geen aanbiedingsdatum)

Ewit

Pakket is aangeboden tijdens mijn vakantie van 2 weken en weer teruggenomen vanwege mijn afwezigheid. Op de aflevering van Postnl stond onvoldoende informatie voor mijn huisgenoten om in actie te komen. Zo was de afleverdatum niet vermeld. Ook was de code onleesbaar. Op 4 augustus heb ik een poging gedaan om het pakket op te halen bij Jumbo. Daar zeiden ze dat het 19 juli was aangeboden en opnieuw in de sortering stond. Het zou die dag opnieuw worden aangeboden. Dat is niet gebeurd. De volgende dag hoorde ik dat het pakket terug is gestuurd naar China. Zonder track en tracé en met lage prioriteit. Het dispuut met Ali heb ik verloren omdat ik geen track & trace kon aangeven. Ik ben mijn geld €80 nu kwijt. Ik stel PostNL daarvoor aansprakelijk, omdat niet is aangegeven , wanneer het pakket was aangeboden. Hierdoor kon ik niet binnen 14 dagen actie ondernemen om het pakket op te halen.

Geld terug of dat Postnl in onderhandeling gaat met Ali (geld terug, of een nieuwe zending)

Geachte heer/mevrouw de Wit,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een zending uit het buitenland verwachtte en dat u deze tot op heden niet hebt ontvangen. Ik kan mij voorstellen dat u hier niet blij mee bent en ik wil u dan ook mijn excuses aanbieden voor het ontstane ongemak.

Als een zending uit het buitenland naar een PostNL locatie wordt gebracht, blijft het daar twee weken liggen. Daarna gaat de zending inderdaad retour afzender. Heeft u wellicht de buitenlandse track & trace code? Deze lijkt op AA123456789BB. Meestal ontvangt u deze van de afzender.

PostNL
    Ewit
    LZ424459724CN is het traceernummer. Kern van de klacht is dat de datum op de bezorgbond niet was ingevuld. Hierdoor kon ik niet op tijd reageren . En heeft Postnl het zonder tracé teruggestuurd.
    Geachte heer/mevrouw De Wit

Bedankt voor de aanvullende gegevens. Volgens mijn informatie zou 3SEBEL6465014 de code moeten zijn dat op het briefje zou moeten staan. Dit is zeker niet te herleiden van het briefje. Hier wil ik dan ook graag een melding voor aanmaken zodat dit met de betrokken medewerker besproken kan worden.

Helaas hebben wij van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvangen wij graag alsnog de volgende informatie:

- Uw e-mailadres

Voor wat betreft de zending zelf, moet ik u opnieuw verwijzen naar de afzender. Vanuit hier kan ik hierin niets voor u betekenen. et retourtermijn kan inderdaad 10-12 weken duren. Wellicht kan de afzender u alvast een nieuwe zending toesturen. Zo nodig kan de afzender volgens internationale afspraken een onderzoek laten starten via de eigen postorganisatie. Zij kunnen het vervolgens verder met u afhandelen en tot een passende oplossing komen.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Geachte heer, mevrouw De Wit,

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Uw klacht is geregistreerd om dit in de gaten te houden. We zullen uw melding gebruiken om onze dienstverlening in de toekomst te verbeteren, maar u zult hier geen verder bericht over ontvangen. Ik vind het spijtig om te vernemen dat u er met de afzender niet tot een oplossing hebt kunnen komen. Mocht de reden van retour onduidelijk of niet correct zijn of het pakket is nog niet retour gekomen, dan kan de afzender bij zijn of haar plaatselijke postdienst een klacht indienen. Dit is internationaal zo afgesproken, omdat de afzender de opdrachtgever is voor de verzending van het pakket.

niets