Klacht POSTNL: Brief leeg aangekomen; PostNL vergoed geen schade maar ook de portokosten niet!

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 286253
Gebruiker
Dré64
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Ik heb een Marktplaats-verkoop met briefpost naar de klant gestuurd. Daar is de envelop opengescheurd en leeg aangekomen. In de voorwaarden van PostNL staat dat schade niet vergoed wordt. O.k, risico voor mij. Ik wil echter wel de online gekochte portokosten à €2,34 (order 7SE52SR) vergoed hebben wegens het niet naar behoren uitvoeren van hun dienst, net als je bij elke andere slechte internetaankoop zou doen. Na vaak proberen en lang wachten kreeg ik via een chat het advies het restitutie-formulier in te vullen. Reactie: "... Uit mijn gegevens is gebleken dat het wel gelukt is om het label te printen. Ik kan u daarom geen restitutie verlenen..." en ze verwijzen me weer terug naar de reguliere, onbereikbare klantenservice.

De oplossing

Vergoeding €2,34 portokosten.

Bijlagen

5 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Latenstein Van Voorst,

    Hartelijk bedankt voor uw melding. Het spijt me om te horen dat deze zending beschadigd en zonder inhoud bij de geadresseerde is aangekomen. Mijn excuses hiervoor.

    Briefpost is echter niet verzekerd bij schade of verlies en PostNL is niet aansprakelijk voor gevolgschade. Ik heb niet de mogelijkheid om u compensatie of een vergoeding aan te bieden.

    Is de zending binnen Nederland verzonden en de vermiste inhoud is waardevol of herkenbaar dan heeft u als afzender nog wel de mogelijkheid om een navraagformulier in te vullen. Als dit het geval is dan verneem ik dit graag van u. Kunt u dan ook aangeven wat de vermiste inhoud is en of deze goed te omschrijven of herkenbaar is?

    Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Dré64
    Datum
    Beste Annet,
    Dank voor uw reactie. Ik vind het vreemd dat de Post uitgezonderd zou zijn van de wet koop-op-afstand.
    Ja, het verzonden product is zeker herkenbaar. Het is een cijferslot. Ik heb er foto's van. Waar kan ik dat navraagformulier vinden?
    met vriendelijke groeten,
    André
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Latenstein Van Voorst,

    Dank u wel voor uw reactie.

    Ik heb u een navraagformulier via de post naar u toe gestuurd. U zult deze binnen 2 werkdagen in uw brievenbus ontvangen. Als u deze zo volledig en gedetailleerd mogelijk wilt invullen, denk dan aan kleur, materiaal, vorm, voorwerp en cijfercode's, dan zal er bij onze afdeling voor gevonden voorwerpen worden gezocht.

    Ik hoop dat het cijferslot snel zal worden gevonden en bij de juiste persoon terecht komt.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Jurgen
    PostNL
  4. Auteur
    Dré64
    Datum
    Ik heb het formulier ontvangen -waarvoor dank-, ingevuld en teruggestuurd.
    Ik wacht af tot het behandeld is. Ik weet niet hoe lang het duurt.
  5. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Latenstein Van Voorst,

    Bedankt voor uw reactie. Ik vind het fijn dat u het formulier heeft ontvangen, ingevuld en weer heeft teruggestuurd.

    Zodra het formulier is ontvangen krijgt u binnen 12 werkdagen een reactie.
    Mocht u meer vragen hebben kunt u tevens telefonisch contact met ons opnemen via het gratis telefoonnummer: 0900-0990 en de social media kanalen Twitter en Facebook.
    Ik hoop van harte dat uw zending weer boven water komt.

    Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Nathan
    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Dré64
Datum
Uiteindelijke oplossing
wachten en hopen
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen