Klacht POSTNL: Brief leeg aangekomen; PostNL vergoed geen schade maar ook de portokosten niet!

sad Niet opgelost
Dré64

Ik heb een Marktplaats-verkoop met briefpost naar de klant gestuurd. Daar is de envelop opengescheurd en leeg aangekomen. In de voorwaarden van PostNL staat dat schade niet vergoed wordt. O.k, risico voor mij. Ik wil echter wel de online gekochte portokosten à €2,34 (order 7SE52SR) vergoed hebben wegens het niet naar behoren uitvoeren van hun dienst, net als je bij elke andere slechte internetaankoop zou doen. Na vaak proberen en lang wachten kreeg ik via een chat het advies het restitutie-formulier in te vullen. Reactie: "... Uit mijn gegevens is gebleken dat het wel gelukt is om het label te printen. Ik kan u daarom geen restitutie verlenen..." en ze verwijzen me weer terug naar de reguliere, onbereikbare klantenservice.

Vergoeding €2,34 portokosten.

Bijlagen

Geachte heer, mevrouw Latenstein Van Voorst,

Hartelijk bedankt voor uw melding. Het spijt me om te horen dat deze zending beschadigd en zonder inhoud bij de geadresseerde is aangekomen. Mijn excuses hiervoor.

Briefpost is echter niet verzekerd bij schade of verlies en PostNL is niet aansprakelijk voor gevolgschade. Ik heb niet de mogelijkheid om u compensatie of een vergoeding aan te bieden.

Is de zending binnen Nederland verzonden en de vermiste inhoud is waardevol of herkenbaar dan heeft u als afzender nog wel de mogelijkheid om een navraagformulier in te vullen. Als dit het geval is dan verneem ik dit graag van u. Kunt u dan ook aangeven wat de vermiste inhoud is en of deze goed te omschrijven of herkenbaar is?

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet
    Beste Annet,
    Dank voor uw reactie. Ik vind het vreemd dat de Post uitgezonderd zou zijn van de wet koop-op-afstand.
    Ja, het verzonden product is zeker herkenbaar. Het is een cijferslot. Ik heb er foto's van. Waar kan ik dat navraagformulier vinden?
    met vriendelijke groeten,
    André
    Geachte heer Latenstein Van Voorst,

Dank u wel voor uw reactie.

Ik heb u een navraagformulier via de post naar u toe gestuurd. U zult deze binnen 2 werkdagen in uw brievenbus ontvangen. Als u deze zo volledig en gedetailleerd mogelijk wilt invullen, denk dan aan kleur, materiaal, vorm, voorwerp en cijfercode's, dan zal er bij onze afdeling voor gevonden voorwerpen worden gezocht.

Ik hoop dat het cijferslot snel zal worden gevonden en bij de juiste persoon terecht komt.

Jurgen
    PostNL
    Dré64
    Ik heb het formulier ontvangen -waarvoor dank-, ingevuld en teruggestuurd.
    Ik wacht af tot het behandeld is. Ik weet niet hoe lang het duurt.
    Geachte heer Latenstein Van Voorst,

Bedankt voor uw reactie. Ik vind het fijn dat u het formulier heeft ontvangen, ingevuld en weer heeft teruggestuurd.

Zodra het formulier is ontvangen krijgt u binnen 12 werkdagen een reactie.
    Mocht u meer vragen hebben kunt u tevens telefonisch contact met ons opnemen via het gratis telefoonnummer: 0900-0990 en de social media kanalen Twitter en Facebook.
    Ik hoop van harte dat uw zending weer boven water komt.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

Nathan

wachten en hopen