Klacht POSTNL: Brief niet bezorgd

sad Niet opgelost
Catwiezel

Wederom een brief niet bezorgd .

Dit komt nu al 2e keer voor. Graag hoor ik wat ze er aan doen
Brief is vlg’ post nl app bezorgd …..
Zie foto

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw post. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan.

Wat jammer dat u de zending die in de app werd getoond niet heeft ontvangen. Namens PostNL excuses en ik kan mij indenken dat u hierover teleurgesteld bent. Graag geef ik dan ook een toelichting.

Jammer genoeg moet ik aangeven dat de verwachting is dat het poststuk niet meer aankomt. In het aller begin van de sortering worden scans gemaakt en het kan tot vijf bezorgdagen duren voordat de post daadwerkelijk bezorgd wordt en in uw geval is deze termijn verstreken. Wekelijks bezorgt PostNL circa 35 miljoen briefpostzendingen waarvan gelukkig zelden echt iets zoekraakt, maar vanzelfsprekend is ieder poststuk dat niet goed bezorgd wordt, er één teveel.

Aangezien de post zonder barcode is verzonden, kan de status niet achterhaald worden omdat er geen administratie in het distributieproces bijgehouden wordt. Daarom is het ook niet mogelijk een onderzoek naar uw zending op te starten omdat de ervaring heeft geleerd dat dit eigenlijk nooit resultaat oplevert en wij willen geen valse hoop geven.

Wel ga ik uw klacht doorgeven aan de manager van de afdeling postbezorging gekoppeld aan uw adres om te laten monitoren of er vaker problemen voorkomen in hetzelfde gebied. Ook wordt deze situatie besproken met de betreffende medewerkers zodat met extra aandacht naar de postbezorging uw adres gekeken wordt.

U ontvangt hier geen verdere reactie op, maar wanneer wij een oorzaak vinden, ondernemen wij gepaste actie. Als wij uw zending toch nog vinden, zullen wij deze uiteraard bezorgen.

In de toekomst zou u kunnen overwegen aan de afzender te vragen om belangrijke post aangetekend te versturen. Bij een te lange overkomstduur, kan er dan wel een onderzoek naar de zending ingesteld worden.

Catwiezel
Het antwoord is een standaard mail. Telefonisch zijn we ook benaderd met hetzelfde verhaal. 2e keer nu dat voor ons belangrijke post zoals bv info van bank en pensioenfonds niet wordt bezorgd. 2 keer ook hetzelfde verhaal. Post.NL stelt onderzoek in maar deelt de resultaten niet met ons.