Klacht POSTNL: Brief te laat ontvangen waarschijnlijk verkeerd bezorgd.

Klachtnummer
# 372494
Gebruiker
Guicherit
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Een brief van een woningcorporatie heb ik een week te laat ontvangen en ik ben daardoor een woning misgelopen en ben ik hierdoor ernstig benadeeld.. Waarschijnlijk is de brief op een verkeerd adres bezorgd en door de bewoner pas een week later bij mij in de brievenbus gestopt.
De brief was geopend.

De oplossing

Doordat ik de brief te laat heb ontvangen ben ik een woning misgelopen
Ik ben hierdoor ernstig benadeeld..
Het komt meer voor dat brieven maar verkeerd worden bezorgd.
Men moet er toch op kunnen vertrouwen dat de post op tijd op het juiste adres wordt bezorgd.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw post. U geeft aan een belangrijke brief een week te laat te hebben ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Mijn excuses dat u de brief te laat hebt ontvangen en dat dit u benadeeld heeft. Ik kan een klacht voor u aanmaken over de te laat ontvangen post. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    * Uw e-mailadres

    * Wanneer is de brief verzonden en wanneer had u hem moeten ontvangen? Een poststuk kan er maximaal 4 bezorgdagen na verzending over doen om bezorgd te worden.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Guicherit
    Datum
    De desbetreffende brief is op 14 juni 2019 door Woonzorg in Amstelveen verzonden.
    Ik heb de brief geopend op 20 juni 2019 in mijn brievenbus gevonden.
    Aangezien het om een aanbieding ging van een appartement waarvoor ik voor 21 juni 2019 moest reageren door de toegezonden stukken te retourneren kwam ik niet meer in aanmerking.
    De geopende brief wijst erop dat brief verkeerd is bezorgd en door de ontvanger is geopend en daarna enkele dagen later bij in de brievenbus is gegooid.
    Het betreft geen incident. Het komt regelmatig voor dat brieven verkeerd worden bezorgd.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Hartelijk bedankt voor uw reactie. Helaas heb ik nog niet alle gevraagde info ontvangen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Wat is uw e-mail adres?

    - Zou u tevens nog aan kunnen geven of er op de envelop de melding PostNL port betaald vermeld stond of een streepjescode?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal ik uw melding verder in behandeling nemen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht als privé bericht.

    Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen