Klacht POSTNL: Briefen worden niet toegesteld.

post_komt_niet_aan

Binnen des afgelopen weken zijn er vier brieven niet aangekomen hier in bij mij in Amsterdam van die ik weet dat ze aan mij zijn verstuurt worden, onder ander belangrijke documenten om aan de EU-verkiezingen deel te nemen (Ik ben Duitser en kies per brief). Ik woon in Bos en Lommer (Amsterdam).

Ik wil heel graag mijn post weer ontvangen.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw briefpost. Meerdere brieven zijn niet aangekomen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses dat u de brieven niet heeft ontvangen. Briefpost kunnen we echter niet traceren omdat deze niet geregistreerd worden. Daarom kunnen we niet precies nagaan wat er met de poststukken is gebeurd. Ik wil hier wel een klacht over indienen zodat we dit met de betrokken medewerkers kunnen bespreken en we extra aandacht kunnen besteden aan de bezorging op uw adres.

Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:
    - Weet u zeker dat alle poststukken via PostNL zijn verzonden? Dit vragen we altijd even na omdat post ook via andere bedrijven bezorgd kan worden. Mocht u dit niet zeker weten, kunt u dat het beste even navragen bij de afzender(s)
    - Wanneer zijn de poststukken verzonden?
    - Wat zijn de namen van de afzenders?

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.

post_komt_niet_aan
    Afzender zijn de gemeente Remagen (D), een uitgever uit Bielefeld (D), mijn familie (D) en de gemeente Amsterdam. Dat zijn alleen de stukken van wie ik weet dat zij er niet aangekomen zijn.

Bedankt voor uw reactie.

In uw bericht geeft u aan dat meerdere poststukken welke vanuit Duitsland naar u zijn verzonden, nog niet bij u zijn bezorgd. Ik kan mij voorstellen dat dit vervelend voor u is. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Omdat de post ongeregistreerd is verstuurd (zonder een verzendcode waarmee we de status bijhouden), kan ik helaas niet voor u achterhalen waar het poststuk is gebleven. Als post vanuit het buitenland in Nederland aankomt, wordt dit binnen een dag verwerkt en bij u bezorgd. Maar wij weten niet hoe lang het duurt voordat een poststuk vanuit het buitenland in Nederland aankomt.

Wat betreft de post van de gemeente Amsterdam, daarvan wil ik u adviseren om contact op te nemen met de gemeente om te vragen of zij het met PostNL hebben verzonden of via Sandd. Veel gemeentes maken namelijk ook gebruik van Sandd als post organisatie.