Klacht POSTNL: Brievenbus

Stoel16

Geachte Post NL,
Wij wonen in Lelystad en in de wijk de Punter.
Daar hebben ze nu bijna 2 jaar geleden de brievenbus uit de wijk weggehaald.
Het is een regelrechte ramp want voor elke kaart of brief moeten we eerst naar de winkel en dat is een kilometer lopen.
Het is een wijk waar over het algemeen ouderen wonen.
Het gekke hiervan is dat de brievenbus op een kleine afstand van de winkel wel is blijven staan dan noem ik 2 wijken Karveel en de Kogge maar er zijn vast meer wijken die vlakbij een winkel wonen en die wel een brievenbus hebben gehouden.
Het is echt armoe hier.
We hebben vorig aardig een petitie gehouden want iedereen in deze wijk wil die brievenbus weer terug.
Ze rijden van PostNL continu hier door de wijk maar een brievenbus legen dat schijnt niet te kunnen gewoonweg belachelijk.
Wij wonen al 40 jaar in deze wijk en dit kunnen we met z'n allen niet begrijpen.
Het was eerst een school die verdween toen de telefooncellen maar die kunnen we wel missen en toen de Aldi en nu tot overmaat van ramp ook nog eens de brievenbus.
Hoop toch echt dat hier wat aan gedaan kan worden want zelf zijn we ook de jongste niet meer.

Mevr. W. Krijgsman
Punter 20-15
8242 DP Lelystad

Geachte mevrouw Krijgsman,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt om te vernemen dat u teleurgesteld bent in onze dienstverlening en dat dit tevens geldt voor de andere bewoners. Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is wanneer er een oranje brievenbus in uw wijk is verwijderd. Graag wil ik dit toelichten.

Omdat er steeds minder post in Nederland verstuurd wordt, zal het aantal brievenbussen verminderd worden. We hebben op dit moment te veel brievenbussen in verhouding met de post die verzonden wordt. We proberen brievenbussen op plekken te plaatsen waar veel mensen komen. Zoals bij een supermarkt, winkelgebied of PostNL locatie. Het is niet mogelijk om deze beslissing ongedaan te maken. U kunt een alternatieve locatie opzoeken via onze website; https://www.postnl.nl/locatiewijzer

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet
    Stoel16
    Wij vinden dit geen goeie beslissing je zou juist denken dat waar een winkel in de buurt is dat daar de brievenbussen verdwijnen maar niet in een wijk die best groot is.
    Op loopafstand kun je een brievenbus weghalen maar niet zomaar uit een wijk weghalen waarvan veel ouderen nu afhankelijk worden van andere bewoners en ze willen dat alle ouderen zelfstandig blijven.
    Er zijn in deze wijk ook veel oudere bewoners met een rollator die zien wij niet zelf voor een kaart of brief lopen naar de Jol of Kempenaar.
    En wat dacht u van de wintermaanden met sneeuw en ijs.
    Ook zijn niet alle oudere bij machte met computers zoals gedacht word.
    Wij blijven dit belachelijk vinden.
    En het is logisch dat er minder gebruik gemaakt word als je alles wegtrekt uit een wijk.
    Ikzelf ben nu ook al een paar keer iemand vergeten dat komt als je er aan denkt we geen zin hebben om meer naar een winkel te gaan om een kaart te posten en een kaart blijft altijd leuker als digitaal.
    Voorheen stond hij hier 3 min van ons huis vandaan.
    Er word hier straks een nieuw clubhuis geopend daar zou makkelijk een brievenbus kunnen staan want daar komen veel mensen en al zou hij 2a3x per week geleegd worden dat zou al een boel minder frustraties geven.
    Het lijkt wel of we terug gaan in de tijd.
    We betalen ons overal scheel aan maar een beetje klandizie is er niet meer bij want 83 cent per postzegel daar mag nog wel wat tegenoverstaan.
    En dan zeggen wij op onze beurt laat de mensen dan ook zelf hun pakketjes op het afhaal punt ophalen want dat kost nog veel meer dan een brievenbus legen.

Geachte mevrouw Krijgsman,

Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp heel goed dat u het niet eens bent met deze beslissing.

Ik snap ook dat het naar is om te ervaren dat alles voor uw gevoel achteruit gaat in plaats van dat het makkelijker wordt gemaakt. Ik bied hierbij mijn excuses aan voor het gedane ongemak. Echter kan ik de situatie niet voor uw veranderen.

Zodra het clubhuis staat is het een slim idee om dit aan te geven. Er mag te allen tijde een algemeen signaal door gestuurd worden. Door middel van deze argumenten is het mogelijk dat de locatie van de brievenbus wordt veranderd. Ik hoop dat uw missie tegen die tijd gaat slagen.

Ik ga ervan uit u op deze wijze voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Nathan