Klacht POSTNL: Brievenbus bijna altijd vol

Lier

Nu er minder brievenbussen zijn is de brievenbus in de jol bij de Jumbo supermarkt meestal vol. Ik moet dan een andere brievenbus gaan zoeken die wel ruimte heeft maar dit lukt vaak niet omdat deze bij de AH in de kempenaar ook geregeld vol is.
Raar is dat je bij de Jumbo je brievenbuspakket kan laten inscannen als ingenomen maar dat je hem dan gewoon weer terug krijgt om buiten in de bus te gooien. Het inscannen heeft zo geen waarde meer is niks zeggend geworden.
Hierdoor gaan wel veel van deze pakketjes in de brievenbus voor de deur waardoor je gewone post er niet meer in kan.
Ze adviseren zelf dan op de post maar in de verkeerde postcode te gooien. De postcode spreiding is dus ook nutteloos geworden en lijkt mij extra werk opleveren.
Tijd dat de jumbo de brievenbuspakketjes zelf weer in een zak doet of een extra brievenbus ernaast zetten.

Brievenbus bij plaatsen
Of brievenbuspakketjes inleveren in zak bij supermarkt Jumbo jol Lelystad

Geachte heer/mevrouw van Lier,

Uit uw bericht begrijp ik dat als u brievenbuspakketjes verzend, u deze zelf nog in de brievenbus moet stoppen en dat deze brievenbussen vaak vol zijn.. Graag reageer ik op uw bericht.

Een brievenbuspakketje wordt, voordat deze in de brievenbus wordt gedeponeerd, gescand door de medewerker van de betreffende PostNL locatie. Zo wordt de track & trace geactiveerd. Zodra de zending mee gaat met onze postbezorger, wordt de zending nogmaals gescand. Onze postbezorgers hebben een smartphone om brievenbuspakketjes te scannen, waardoor deze toch traceerbaar zijn.

Mocht de brievenbus weer overvol zijn, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. Zo kunnen wij gelijk uw melding doorgeven zodat de brievenbus leeggemaakt kunnen worden.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: www.postnl.nl/klantenservice

PostNL

Lier
Ik heb gewone post en geen brievenbus post. De brievenbus is gewoon te klein voor al die pakketen die van mensen komen die bij de supermarkt zijn geweest om deze te frankeren. De oplossing is dat ik moet bellen als de bus vol is. Dan komt er iemand die hem gaat leeg maken. Daar heb ik op dat moment niks aan alleen de mensen die later komen. Er moet op dit punt gewoon een brievenbus bij want er is ruimte te kort.