Klacht POSTNL: brievenbus pakketje zoek

winelover

Op 30-7 -2016 was er via track and trace te lezen, dat het pakketje bij mij was bezorgd.
Dat was / is niet zo , het pakketje wordt op het depot van Postnl gescand.Vervolgens staat er dat het is bezorgd.
Navraag bij de afzender levert niets op. Zij wil niets vergoeden, want ze heeft het bewijs ( track and trace) dat ze het heeft verstuurd.
Postnl kan zgn. ook niets doen, want het is onverzekerd verstuurd.
Het pakketje is bij Postnl gescand, dus ontvangen en daarna verdwenen.

Ik vind, dat ondanks dat het pakketje niet verzekerd was, dat Postnl het totale bedrag van € 36.95 aan mij vergoed. Het is namelijk duidelijk, dat het pakketje verdwenen is nadat het bij Postnl aangekomen en gescand is.

Geachte heer Lodewijks,

Uit uw bericht begrijp ik dat u uw brievenbuspakje niet heeft ontvangen. Mijn oprechte excuses daarvoor.

Ik heb de chat bekeken, samen met de statusinformatie van uw pakket. Helaas moet ik u hetzelfde mededelen als mijn collega. Er is geen onderzoek of vergoeding mogelijk omdat er is gekozen voor een verzendwijze waarbij niet getekend hoeft te worden zonder aanvullende diensten.

De afzender heeft betaald voor de verzending en heeft hiermee een overeenkomst met ons afgesloten. De afzender is dus onze officiële opdrachtgever. De afzender zal dus ook een passende oplossing moeten bieden.

Thera
    Klantenservice PostNL