Klacht POSTNL: Brievenbus Pakketten nooit ontvangen

Marjon

Ik ben woonachtig in Sleen (drenthe 841EA 41 / oud adres ia 841BR) en heb de laatste 2 jaar op 2 adressen gewoond in Sleen. Ik heb op beide adressen geen brievenbus pakketten mogen ontvangen ook al geeft track and trace aan dat het bezorgd is. Het waren brievenbus pakketten van particuliere mensen, Deze mensen hadden allemaal een bon van Post nl dat het verzonden zou worden. Afzenders begrijpen het ook niet en kunnen ook verder hier niks aan doen.
Dit alles heeft mij rond de €50- gekost. Het vertrouwen in PostNl ben ik een beetje kwijt, ik kijk nu de postbode hierdoor ook argwanend aan "misschien heeft hij het pakket?" Beetje jammer dat ik het vertrouwen in mensen verlies.
Ik heb als klant het gevoel dat je niet wordt geloofd omdat het systeem aangeeft het te hebben afgeleverd, je hebt als klant geen poot om op te staan. Ik heb al eens eerder op de site van track and trace een klacht ingediend maar nooit een reactie terug gehad.

Ander systeem voor Track and trace. Blijkbaar kun je een pakket zou laten verdwijnen en naar de buiten wereld toe iedereen laten denken dat het geleverd is.

Geachte mevrouw Wessels,

Uit uw bericht begrijp ik dat er problemen zijn met het bezorgen van brievenbuspakjes op uw adres. Ik begrijp volledig dat dit enorm vervelend is voor u en biedt daarom allereerst mijn oprechte excuses hiervoor aan.

U geeft aan dat u al eens een klacht hierover hebt ingediend. Via welk kanaal heeft u dit gedaan? Ik zie deze klacht namelijk niet terug in mijn systeem. Daarom zou ik graag een nieuwe klacht voor u aanmaken. Ik heb daar wel een 3S-code voor nodig die werkt. Als ik de code die u heeft bijgevoegd in mijn systeem invul krijg ik geen informatie. Ik wil u daarom vragen om de code nog eens te checken.
    Verder heb ik voor deze klacht een beschrijving nodig van de inhoud en de uiterlijke kenmerken van het pakket wat bij de 3S-code hoort.
    Met deze klacht kunnen wij gaan onderzoeken waar het fout gaat en of er in uw postcode gebied vaker problemen zijn met de bezorging van brievenbuspakjes.
    Ik hoor graag van u.

Bert
    Klantenservice PostNL
    Hallo,

Ik heb mijn beklaag bij Track and trace gedaan de vorige keer.
    Gegevens vermiste pakketje;
    157000 30-09-15 19.51 2821351500127322
    Tarief; €3.95
    Reeds gefrankeerd; €0
    Door u betaald;'€3,95

Inhoud van het pakket was 2 meisjes Vingino spijkers broeken afkomstig uit Weert
    Geachte mevrouw Wessels,

Hartelijk dank voor uw reactie. Uw klacht over het niet aangekomen brievenbuspakketje met code 3SKABA160995173 heb ik geregistreerd en doorgegeven aan de betreffende afdeling. Omdat het hierbij gaat over een onverzekerde zending is een officieel onderzoek helaas niet mogelijk. Ik vind het enorm spijtig dat ik op dit moment verder niets voor u kan betekenen en bied u voor alle overlast mijn oprechte excuses aan.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar
    Geachte meneer Tamar,

Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik pakketjes aangetekend of als pakket moet laten bezorgen als ik nog gebruik ga maken van de servies van post.nl. Ik weet door rond te vragen in mijn dorp dat ik niet de enigste ben die brievenbus pakketten niet ontvangt. Ook hebben deze mensen klachten ingediend en hebben ook als antwoord gekregen "onverzekerde zending is een officieel onderzoek helaas niet mogelijk".
    Track and trace functioneert niet!
    Mvg. Marjon
    Geachte mevrouw Wessels,

Het is lastig om hier een antwoord op te geven, omdat het per geval verschilt. Wel wil ik u erop wijzen dat bij een aangetekende zending, of een pakketzending, de informatie uitgebreider is. Dit is vooral handig wanneer er iets niet helemaal goed gaat, of er vanuit de afzender/geadresseerde een vraag aan PostNL is.
    Uw andere opmerking, "onverzekerde zending is een officieel onderzoek helaas niet mogelijk", is inderdaad wel het geval. Ook daarom is het aan te raden om een pakket aangetekend of verzekerd te versturen, indien het gaat om waardevolle goederen.
    Het blijft echter vervelend om te horen dat iets niet bezorgd kan worden.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Jort
    Klantenservice PostNL