Klacht POSTNL: Brievenbuspakje lijkt spoorloos te zijn

M.

Ik heb vorige week vrijdag 29 november een brievenbuspakje verstuurd. In eerste instantie stond er dat dit zaterdag 30 november bezorgd zou worden. Toen stond er op zaterdag ' bezorging vertraagd'. Vervolgens staat er sinds zaterdagavond bezorgmoment nog niet bekend. Ik heb dinsdag de klantenservice van PostNL benaderd. Eerst via een chat die NIET WERKT. Er blijf eindeloos staan dat je verbonden wordt met een medewerker, maar die verbinding komt nooit tot stand. Vervolgend telefonisch contact opgenomen, letterlijk 30 minute in de wacht gestaan. Toen werd mij verteld dat ik mij geen zorgen hoefde te maken en dat zij op dat moment niks konden toen. Als de volgende dag (woensdag 4 december) het pakket niet bezorgd zou zijn, kon ik opnieuw bellen en zou er een onderzoek gestart worden. Zo belde ik op woensdag 4 december opnieuw, want het pakket is nog steeds niet bezorgd. Ik heb toen 35 minuten in de wacht gestaan. Vervolgens werd mij verteld: 'Maakt u zich geen zorgen. Wij kunnen nu niks doen. Pas na een week kunnen wij een onderzoek starten. Dit zou dus vanaf vrijdag kunnen. Belt u vrijdag nog maar even terug.' Duidelijk is dus dat ze je gewoon afwimpelen met niks en dat ik inmiddels al mijn belminuten kwijt ben en nog steeds met een spoorloos pakket zit. Wat een slecht kut bedrijf!

Mijn pakje opsporen en met SPOED bezorgen.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een door u verstuurde zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik vind het erg vervelend dat uw zending nog niet is aangekomen bij de geadresseerde. Helaas kan ik u niet vertellen waar uw zending is. Mijn excuses hiervoor.

Omdat u heeft gekozen voor een verzendwijze waarbij niet getekend hoeft te worden voor ontvangst, is onderzoek helaas niet mogelijk. Wilt u een volgende keer in aanmerking komen voor een onderzoek of schadevergoeding dan kunt u de zending Aangetekend versturen.

Wat ik wel voor u kan doen is een klacht registreren en de verzendkosten restitueren. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:
    * Uw e-mailadres;
    * Uw IBAN en tenaamstelling.

Goedemiddag,

Ik vind het erg bijzonder dat u niet kunt uitzoeken waar het pakketje is. Ik kies toch niet voor niks voor verzending met track and trace? Dan kan ik het net zo goed zo in de brievenbus mikken.

Daarnaast vind ik de 'oplossing' die u biedt zeer minimaal. Los van het feit dat mijn pakket waar een waarde in zat van €249 kwijt is, krijg ik eind van de maand een hoge telefoonrekening, doordat ik tot 4x toe 30 minuten kwijt ben geweest aan het bellen van de 'klantenservice'. Uiteraard heb ik ook de chat geprobeerd. Deze heeft letterlijk 7 uur geladen op mijn Pc, hij bleef maar verbinden met de medewerker. Uiteraard kwam deze medewerker nooit. Ik kan u vertellen dat er met mijn pc in elk geval niks mis is.

Terug naar de 'klantenservice'. Hierdoor zijn al mijn belminuten er doorheen gegaan. En als ik nou geholpen werd, of netjes te woord werd gestaan. Nee hoor, de eerste 2x werd mij beloofd dat ik de volgende dag terug moest bellen en dat er dan echt een onderzoek gestart zou worden (WAT DUS NIET KLOPT!). De 3e keer werd ik na bijna 30 minuten wachten onbeschoft te woord gestaan en werd er vervolgens ZO IN MIJN OOR OPGEHANGEN! Dit accepteerde ik uiteraard niet, waarop ik voor de 4e keer terugbelde! Kreeg ik weer datzelfde wijf aan de lijn en hup na weer bijna 30 minuten gewacht te hebben hangt dat kreng weer zo op in mijn oor! Ronduit belachelijk! Daarnaast heb ik het idee dat ik ergens bij een klantenservice in Paramaribo terecht was gekomen, want ik kreeg elke keer Surinamers aan de lijn die door hun fikse accent bijna niet te verstaan waren.

Ik begrijp dat ik er zelf voor gekozen heb om de verzending niet aangetekend te versturen, maar i.c.m. de rest van het verhaal ga ik ervan uit dat u het met mij eens bent dat u mij niet kunt afwimpelen met een 'teruggave' van €4,35.

Daarnaast vraagt u om mijn bankgegevens. Deze ga ik hier uiteraard niet open en bloot neerzetten. Ik hoor graag van u hoe u deze wenst te ontvangen.

Ik verwacht een echte oplossing.

M.

Bedankt voor uw bericht. Ik heb zojuist het verzoek ingediend om u de verzendkosten terug te betalen. Binnen veertien werkdagen mag u het terug op uw rekening verwachten.

M.
Geen onderzoek gestart naar pakket zoals herhaaldelijk door de telefonische postnl klantenservice heeft beloofd. Dag duur pakket...