Klacht POSTNL: Brievenbuspakje niet aangekomen ondanks tracktracecode!

Klachtnummer
# 68185
Gebruiker
MaartendeJong
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 9 juli heb ik bij een balie van PostNL een pakje afgegeven, om deze te versturen naar Amsterdam. Deze is verstuurd als brievenbuspakje. Tevens werd mij een tracktrace code gegeven, waarmee ik de status zou kunnen volgen!!! Na 6 dagen maar eens gekeken wat de status was, aangezien de ontvanger mij had geïnformeerd dat er nog niets was ontvangen. Volgens de site van PostNL was het pakje afgeleverd!. Blijkt dus niet het geval te zijn. De klantenservice ( waar je eerst 4 keer wordt doorverbonden) gaf aan dat een dergelijk brievenbuspakje niet gescand wordt bij aflevering, maar in het sorteercentrum! Dus een dergelijke tracktrace code heeft in zijn geheel geen toegevoegde waarde, aangezien het niets zegt over het wel of niet afleveren van het pakje!! Kortom, pakje wel verstuurd, maar niet aangekomen, en PostNL zegt dat ze niets meer voor mij kunnen doen!! (Klacht ook zelf gemeld)


De oplossing

Ik verwacht dat het betreffende pakje gevonden wordt, en alsnog wordt afgeleverd bij het juiste adres.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer De Jong,Uit uw bericht begrijp ik dat uw zending nog niet is aangekomen. Ik vind dit erg spijtig te vernemen. Volgens mijn gegevens is er een klacht voor u geregistreerd en navraag gedaan bij de bezorger. Helaas is uw zending onverzekerd verstuurd en kan er verder helaas geen vergoeding worden uitgekeerd. Met vriendelijke groet,Lotte
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen