Opgelost door POSTNL: Brievenbuspakje verdwenen ( geen tracking code)

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 412569
Gebruiker
Tisha555
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Mijn moeder van 86 stuurde een brievenbuspakje naar haar neef voor zijn 40 e verjaardag. Helaas is het pakje nooit aangekomen. Er zat weliswaar geen tracking code bij, maar dan nog, is het vaak voorgekomen dat ook bij deze duurdere zendingen er geen scans worden gemaakt en je niet weet waar je pakje is. Namens mijn moeder plaatst ik daarom deze klacht, want ze had er ook nog een kadootje bij in gedaan en ze is erdoor nu van slag. ( snappen we ook wel ).

De oplossing

Misschien eens kijken hoe de postbestelling aldaar is, en of er meer klachten zijn over verdwenen post?

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de levering van uw postpakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik snap inderdaad dat het niet fijn is dat een bepaalde zending niet aankomt. Helaas kunnen wij ongeregistreerde post niet volgen in ons systeem, waardoor ik niet kan achterhalen nu is. Wel wil ik hier graag een melding voor uitzetten. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - de datum wanneer het pakketje exact is verzonden;
    - wat er in de zending zat;
    - het adres van de PostNL locatie of de oranje brievenbus waar dit pakketje is verzonden (u kunt dit vinden via www.postnl.nl/locatiewijzer);
    - uw e-mailadres.

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een reactie op dit bericht.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Tisha555
    Datum
    Het pakje is door mijn moeder op 15 december met een enveloppe met bubbels erin en met normale postzegels verzonden naar het adres wat ik u gaf in privé bericht. er zaten in een kaart en een kadootje.De brievenbus is gesitueerd bij de Aldi te Alphen aan den Rijn dat is : Euromarkt 89 - 97, 2408 BE Alphen aan den Rijn. Mijn mail adres heb ik wegens privacy in een privé bericht aan u verzonden.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht met aanvullende informatie. Graag reageer ik op uw bericht.

    Omdat briefpost verder niet te traceren is in ons proces is het tot mijn spijt niet mogelijk te achterhalen wat er precies misgegaan is. Uw klacht heb ik doorgegeven aan de afdeling die gaat over de postsortering en -bezorging op het adres van de geadresseerde. Hier wordt de melding besproken met de betrokken medewerkers en zal er extra aandacht worden besteed aan de postbezorging. Ook zullen we onderzoeken of er in het betreffende postcodegebied meer problemen zijn met de postbezorging en op die manier verbetering doorvoeren waar nodig. Omdat dit intern wordt opgepakt zult u hier zelf geen bericht meer over krijgen. Ik vertrouw erop dat de kwaliteit van de bezorging weer op het niveau gaat komen wat u van PostNL mag verwachten. Mijn excuses voor de overlast die uw moeder en u van deze situatie heeft ondervonden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Tisha555
Datum
Uiteindelijke oplossing
Gelukkig is de klacht met getraceerde post wel opgelost, namelijk meteen de andere dag. Toch wel bijzonder, dat als je klaagt , en al 3 weken op een pakje zit te wachten het de andere dag alsnog wordt bezorgd. Vraag me dan altijd af, waar dan zo'n pakje in terecht komt? De tweede klacht mbt de ongetraceerde post is vooralsnog niet opgelost. Maar ja, ik kreeg gisteren ook nog een kerstkaart die had er flinke tijd over gedaan. Wie weet komt het nog terecht?
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen