Klacht POSTNL: Brievenbuspakje volgens barcode bezorgt maar nooit aangekomen.

R.J.

Op 04-06-2016 brievenbuspakje met barcode verstuurd. Volgens code afgeleverd, maar ontvanger heeft nooit pakje in ontvangst genomen. Na klacht van geadresseerde gebeld met klantenservice, daar werd mij verteld dat een brievenbuspakket automatisch de status bezorgt krijgt maar dat het tot 5 dagen kan duren voor dat het pakket daadwerkelijk is bezorgt, belt u over 5 dagen maar weer.
Op 12-06-2016 Klantenservice weer gebeld volgens de medewerkster van Postnl is het heel jammer maar is u pakketje verloren gegaan in het proces van miljoenen poststukken!
Ik verzoek om een onderzoek.
Op 13-06-2016 weer gebeld naar voortgang er wordt gezegd tussen nu en 20 juni wordt ik gebeld of gemaild.
Op 21-06-2016 weer gebeld waarom men geen contact heeft opgenomen, antwoord dit doet een andere collega die is er niet vandaag.
Op 23-06-2016 weer gebeld deze medewerkster verteld dat er geen onderzoek gedaan wordt!! maar zal mijn klacht doorgeven aan haar leidinggevende.
Eerst wel maar niet heus.

Dat mijn brievenbuspakje alsnog bezorgt wordt en dat mensen met een klacht niet wat wijs gemaakt worden.

Geachte heer/mevrouw Boosman,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de opgegeven zending niet is ontvangen door de ontvanger en dat u hierover onjuist bent geïnformeerd. Mijn excuses voor deze gang van zaken.

Helaas is, als gevolg van de gekozen verzendwijze, inderdaad geen onderzoek mogelijk. Brievenbuspakketten worden verzonden zonder aanvullende diensten en bieden niet de uitgebreide onderzoeksmogelijkheden voor afzenders als, bijvoorbeeld, aangetekend zendingen.

Sven
    PostNL
    R.J.
    Het is een standaard antwoord wat gegeven word. Een intern onderzoek lijkt me het minste wat men kan doen. Het lijkt er op dat je een gok neemt door voor verzending met PostNL te kiezen.

Dit is wel erg gemakkelijk om zo met klanten om te gaan die ook nog extra betalen voor een barcode, maar niet moeten zeuren want dan hadden ze maar meer moeten betalen.
    Geachte heer/mevrouw Boosman,

Ik begrijp dat dit vervelend is, echter is er geen onderzoek mogelijk. Brievenbuspakketten worden verzonden zonder aanvullende diensten en bieden niet de uitgebreide onderzoeksmogelijkheden voor afzenders als, bijvoorbeeld, aangetekend zendingen. Vanaf €1,65 extra kunt u pakketten aangetekend verzenden.

Senna
    PostNL
    R.J.
    Het is erg jammer dat PostNL zijn werk niet goed doet en dat het pakje door slordigheid of diefstal is verdwenen. Ik vraag de Consumentenbond of het mogelijk is om aangifte te doen of op een andere manier gerechtelijke stappen te ondernemen.