Klacht POSTNL: Brievenbuspakje volgens barcode bezorgt maar nooit aangekomen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 173632
Gebruiker
R.J.
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op 04-06-2016 brievenbuspakje met barcode verstuurd. Volgens code afgeleverd, maar ontvanger heeft nooit pakje in ontvangst genomen. Na klacht van geadresseerde gebeld met klantenservice, daar werd mij verteld dat een brievenbuspakket automatisch de status bezorgt krijgt maar dat het tot 5 dagen kan duren voor dat het pakket daadwerkelijk is bezorgt, belt u over 5 dagen maar weer.
Op 12-06-2016 Klantenservice weer gebeld volgens de medewerkster van Postnl is het heel jammer maar is u pakketje verloren gegaan in het proces van miljoenen poststukken!
Ik verzoek om een onderzoek.
Op 13-06-2016 weer gebeld naar voortgang er wordt gezegd tussen nu en 20 juni wordt ik gebeld of gemaild.
Op 21-06-2016 weer gebeld waarom men geen contact heeft opgenomen, antwoord dit doet een andere collega die is er niet vandaag.
Op 23-06-2016 weer gebeld deze medewerkster verteld dat er geen onderzoek gedaan wordt!! maar zal mijn klacht doorgeven aan haar leidinggevende.
Eerst wel maar niet heus.

De oplossing

Dat mijn brievenbuspakje alsnog bezorgt wordt en dat mensen met een klacht niet wat wijs gemaakt worden.

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Boosman,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de opgegeven zending niet is ontvangen door de ontvanger en dat u hierover onjuist bent geïnformeerd. Mijn excuses voor deze gang van zaken.

    Helaas is, als gevolg van de gekozen verzendwijze, inderdaad geen onderzoek mogelijk. Brievenbuspakketten worden verzonden zonder aanvullende diensten en bieden niet de uitgebreide onderzoeksmogelijkheden voor afzenders als, bijvoorbeeld, aangetekend zendingen.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Sven
    PostNL
  2. Auteur
    R.J.
    Datum
    Het is een standaard antwoord wat gegeven word. Een intern onderzoek lijkt me het minste wat men kan doen. Het lijkt er op dat je een gok neemt door voor verzending met PostNL te kiezen.

    Dit is wel erg gemakkelijk om zo met klanten om te gaan die ook nog extra betalen voor een barcode, maar niet moeten zeuren want dan hadden ze maar meer moeten betalen.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Boosman,

    Ik begrijp dat dit vervelend is, echter is er geen onderzoek mogelijk. Brievenbuspakketten worden verzonden zonder aanvullende diensten en bieden niet de uitgebreide onderzoeksmogelijkheden voor afzenders als, bijvoorbeeld, aangetekend zendingen. Vanaf €1,65 extra kunt u pakketten aangetekend verzenden.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Senna
    PostNL
  4. Auteur
    R.J.
    Datum
    Het is erg jammer dat PostNL zijn werk niet goed doet en dat het pakje door slordigheid of diefstal is verdwenen. Ik vraag de Consumentenbond of het mogelijk is om aangifte te doen of op een andere manier gerechtelijke stappen te ondernemen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
R.J.
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen