Klacht POSTNL: Brievenbuspakket kwijt

Dv

Brievenbuspakket met track en trace code is ingeleverd op het postkantoor. Pakket is vervolgens direct kwijt. Waarde 88,95. Verzender heeft klacht ingediend maar het pakket is spoorloos. Excuses en verder heb je gewoon pech.

Vergoeding van de schade of alsnog bezorging van het pakket.

Geachte heer Vonck,

Hartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat een voor u bestemd pakket niet is aangekomen. Ik kan me voorstellen dat u hier erg teleurgesteld over bent. Allereerst mijn excuses voor het feit dat u uw zending niet heeft ontvangen. Graag geef ik u een toelichting.

Aan de hand van uw track&trace code zie ik dat de afzender reeds een onderzoek heeft laten opstarten naar uw zending. Tot mijn spijt heeft het onderzoek geen positief resultaat opgeleverd. Omdat het gaat om een onverzekerde zending is een schadevergoeding in dit geval uitgesloten. Ik adviseer u om dit samen met de afzender verder op te lossen. Nogmaals mijn excuses voor alle overlast die u hiervan heeft ondervonden.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar
    Dv
    Wat ik niet acceptabel vind, is dat ik heb betaald voor de verzending van een pakket en dat aan postnl toevertrouw. Dat het pakket met nota bene een track en trace code zomaar weg kan raken. En dat postnl vervolgens niet de verantwoordelijkheid neemt voor het aan haar toevertrouwde pakket. Ik moet extra betalen om er zeker van te zijn dat postnl haar verantwoordelijkheid neemt en de schade vergoed als het pakket wegraakt. Hoezo veilig, snel en vertrouwd versturen?
    Geachte heer Vonck,

Ik begrijp dat u het niet eens bent met de afhandeling van het onderzoek naar uw vermiste zending.

De afzender heeft echter gekozen voor een zending waarvan de voorwaarden aangeven dat de inhoud en verzendkosten niet vergoed zijn bij vermissing of beschadiging. Helaas kan ik hierin geen verandering brengen. Het spijt mij u te moeten teleurstellen.

Raf
    PostNL