Klacht POSTNL: Brievenbuspakket levering niet afgescand

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 444364
Gebruiker
HeavyPlum
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb een brievenbuspakketje laten bezorgen. De ontvanger heeft netjes aangegeven het pakketje te hebben ontvangen echter geeft de track en trace code aan bezorgtijd onbekend. Ik heb nu dus betaald voor een dienst die niet geleverd is. Ik had nu net zo goed een postzegel erop kunnen plakken. Ik betaal voor de track en trace zodat ik kan bewijzen dat het pakket is afgeleverd.

De oplossing

Ik wil dat ik de kosten voor het opsturen van het pakket terug krijg betaald.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat via Track & Trace niet zichtbaar is dat uw pakket afgeleverd is, terwijl de geadresseerde al heeft bevestigd dat het pakket aangekomen is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Een brievenbuspakket met Track & Trace is beperkter te volgen in vergelijking met een ‘gewoon’ pakket. Een brievenbuspakket gaat mee met de gewone post. Het kan een enkele keer gebeuren dat de eindscan dat het pakket afgeleverd is, ontbreekt. Een brievenbuspakket is niet verzekerd, ik kan er tot mijn spijt niet voor zorgen dat u een vergoeding ontvangt. Mijn excuses voor de ontstane overlast.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
HeavyPlum
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het is belachelijk dat dit niet vergoed wordt. Het is voor jullie een intern probleem dat dit niet nagekeken kan worden. Volgens de track en trace is het pakket niet bezorgd. In het verleden (2019 en 2018) is dit wel altijd vergoedt door PostNL, toen zagen jullie de fout wel in. Jullie moeten intern beter regelen dat dit kan worden afgescand, de ontvanger kan nu aangeven het pakket niet te hebben ontvangen. Hier betaal ik de service niet voor.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen