Klacht POSTNL: Brievenbuspakket levering niet afgescand

HeavyPlum

Ik heb een brievenbuspakketje laten bezorgen. De ontvanger heeft netjes aangegeven het pakketje te hebben ontvangen echter geeft de track en trace code aan bezorgtijd onbekend. Ik heb nu dus betaald voor een dienst die niet geleverd is. Ik had nu net zo goed een postzegel erop kunnen plakken. Ik betaal voor de track en trace zodat ik kan bewijzen dat het pakket is afgeleverd.

Ik wil dat ik de kosten voor het opsturen van het pakket terug krijg betaald.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat via Track & Trace niet zichtbaar is dat uw pakket afgeleverd is, terwijl de geadresseerde al heeft bevestigd dat het pakket aangekomen is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Een brievenbuspakket met Track & Trace is beperkter te volgen in vergelijking met een ‘gewoon’ pakket. Een brievenbuspakket gaat mee met de gewone post. Het kan een enkele keer gebeuren dat de eindscan dat het pakket afgeleverd is, ontbreekt. Een brievenbuspakket is niet verzekerd, ik kan er tot mijn spijt niet voor zorgen dat u een vergoeding ontvangt. Mijn excuses voor de ontstane overlast.

HeavyPlum
Het is belachelijk dat dit niet vergoed wordt. Het is voor jullie een intern probleem dat dit niet nagekeken kan worden. Volgens de track en trace is het pakket niet bezorgd. In het verleden (2019 en 2018) is dit wel altijd vergoedt door PostNL, toen zagen jullie de fout wel in. Jullie moeten intern beter regelen dat dit kan worden afgescand, de ontvanger kan nu aangeven het pakket niet te hebben ontvangen. Hier betaal ik de service niet voor.