Klacht POSTNL: Brievenbuspakket niet bezorgd en onnodig retour.

Klachtnummer
# 64854
Gebruiker
arnoutzw
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Afgelopen woensdag(18jun) een brievenbuspakket verzonden, dit pakket was redelijk groot maar voldeed aan de op de PostNL site gegeven afmetingen. Afgelopen donderdag is een poging gedaan deze te bezorgen in de brievenbus, dit lukte niet omdat de brievenbus te klein was. De aangetekende kreeg een briefje in de brievenbus dat dit pakket opnieuw aan hem aangeboden zou worden. Maar in plaats van dat heb ik het pakket retour gekregen en is er geen 2de bezorgpoging of poging tot aanbellen gedaan. Dit stelt mij erg teleur en komt ook niet overeen met het beleid uw site:

Let op: is de brievenbus te klein of vol? Dan bellen we bij de ontvanger aan. Is de ontvanger niet thuis, dan krijgt hij, net als bij een pakket, een kennisgeving. Ook updaten we de status van de zending in MijnPakket. De zending wordt vervolgens kosteloos binnen 3 werkdagen aangeboden door de pakketchauffeur.

De oplossing

Geldbedrag verzending terug á €3,84.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Zwartbol,Uit uw bericht begrijp ik dat u uw zending retour afzender heeft ontvangen. Graag wil ik voor u een onderzoek starten en aanvraag doen om de kosten hiervoor de vergoeden als uw pakket onterecht retour is gegaan. Staat er ook een reden van retour op het pakket aangegeven toen u deze terug heeft ontvangen?Met vriendelijke groet,Lotte
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    arnoutzw
    Datum
    Er zat een etiket te kleine brievenbus op. Ik heb ook nog foto's hiervan eventueel.

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen