Klacht POSTNL: Brievenbuspakket wel in app, niet in de bus!

JohanvdV

Nu voor de 5e keer, pakketje aangekondigd in app voor bezorging op 16 april. Echter wordt niet daadwerkelijk bezorgd. Wat erna op 17 en 18e moest komen is er wel. Waar is dit pakketje gebleven?? Ik kan foto's sturen uit app met screenshots van overzicht en pakketje. Ik krijg via @postnl bericht om contact op te nemen met afzender. Het pakje raakt kwijt tussen jullie sorteersystemen (want er is een foto van in de postnl-app) en de bezorging in mijn brievenbus! Wat kan de afzender aan dat stuk doen? Helemaal niks! Dat kunnen alleen Postnl. Ik ben het echt zo beu dat Postnl niet zijn verantwoordelijkheid neemt en verwijst naar iets waarvan je weet dat het totaal geen oplossing is. Doe gewoon fatsoenlijk wat je hoort te doen, regelen dat het pakketje tussen sorteersysteem en brievenbus gewoon bezorgt wordt! En als ik al voor de 5e keer meldt dat dit fout gaat. Stel dan eens een onderzoek in waarom dat zo vaak fout gaat (controleer o.a. eens of er geen kwade opzet is) en verstop je niet achter "er zijn afspraken zus en zo" als dat helemaal niet relevant is.

Doe deze keer wel eens wat waardoor ik het pakketje uiteindelijk in de brievenbus krijg!

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het pakketje dat in de app staat welke niet bezorg wordt. Ik kan me voorstellen dat u graag de zending wilt ontvangen en het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het komt soms voor dat post in het verwerkingsproces zoek raakt, bijvoorbeeld tijdens het sorteren of het bezorgen. Helaas kan ik niet achterhalen wat de oorzaak is van de vermissing. Omdat de afzender uw poststuk zonder barcode heeft verzonden, is deze niet te volgen tijdens de verwerking. Ik kan uw poststuk dan ook niet achterhalen.

Ik wil hier uiteraard wel een klacht over indienen. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Heeft u de zending inmiddels wel ontvangen? Zo ja, wanneer?
    - Wat is uw e-mailadres?

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.

Geachte heer,

Hartelijk dank voor het sturen van de aanvullende informatie middels een privébericht. Ik heb de vermissing van uw poststuk doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Deze vermissing zal met de medewerkers in uw postcodegebied besproken worden. Daarnaast gaat de verantwoordelijke afdeling aan de hand van uw postcodegebied kijken of er sprake is van een structureel probleem. Mocht dat het geval zijn dan gaat de betreffende afdeling intern op zoek naar een oplossing hiervoor. Er volgt geen persoonlijke terugkoppeling.

Ik kan uw klacht verder niet open laten staan, omdat wij u in deze situatie niet verder kunnen helpen. U kunt contact opnemen met de afzender voor een passende oplossing.

JohanvdV
Een onderzoek zonder terugmelding. Pas als het resultaat wordt teruggemeld (en ik dus begrijp waarom voor de 5e keer een briefpakketje verdwijnt) of als ik alsnog mijn briefpakketje krijg ben ik tevreden. Dat is toch logisch als Postnl eerst mij een foto stuurt (=bewijs dat zij het hebben) en ik het vervolgens nooit krijg. Het is dan duidelijk waar het probleem zit en wie verantwoordelijk is.