Opgelost door POSTNL: Brievenbuspakketbezorging PostNL

narrig

PostNL heeft blijkbaar nieuwe methode ontdekt om extra inkomsten te genereren.
Pakketje verstuurd door Albelli wordt naar sorteercentrum teruggestuurd omdat het niet door onze brievenbus past (17/8). Ik ontvang zoveel van dit soort pakketjes, nooit een probleem met onze prima en nieuwe brievenbus gehad. Maar het terugsturen en omlabelen blijkt ook dagen te kosten. Ook nadat ik heb uitgelegd (18/8) heeft de uiterstvriendelijke en behulpzame dame geen beweging kunnen brengen in het logge apparaat PostNL. Men weet op dat moment ook niet waar pakketje is. Vandaag (19/8) is het pakketje nog steeds in het sorteercentrum (om te epibreren?) en "misschien wordt het morgen al bezorgd"
Maandag heb ik zelf een A-4 enveloppe verstuurd. PostNL bij AH frankeert zelf als brievenbuspakketje. Nu krijg ik een naheffing omdat het niet door brievenbus past. Hoezo patroon??

Het pakketje wat ik morgen (20/8) nodig heb op tijd en met spoed (liefst vandaag) bezorgd. Verder de bevstiging dat PostNL fout zit in deze en dat dit gedrag wordt bijgesteld. Anders is PostNL voor mij voortaan iets om te vermijden. Concurenten genoeg!

Geachte heer/mevrouw Pols,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u vragen heeft over de status van een door u te ontvangen zending. Uw zending 3SBUSJ001086154 is 20 augustus jl. afgeleverd op het opgegeven adres.

De door u ontvangen naheffing heb ik voor u afgeboekt. Deze zending is correct gefrankeerd op het postkantoor. U ontvangt hierover geen correspondentie meer. Mijn excuses voor deze onterecht verzonden herinnering.

Ik ga er vanuit u voor dit moment voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

PostNL
    narrig
    Fouten maken kan altijd. Het gaat dan vooral om de manier waarop je de weg naar een oplossing kan vinden. In dit geval was die niet erg helder en is mijn frustratie opgelopen tot het kookpunt. Dan zeg je wel eens dingen waar je achteraf dan weer spijt van hebt.

Het pakketje van Albelli was door Albelli fout verstuurd, want het paste ècht niet door onze standaard brievenbus. Geen fout van PostNL dus!

De oplossing voor de onterechte naheffing is prima, dank daarvoor.