Klacht POSTNL: Brievenbuspost met waarde is de afgelopen maanden vaak zoekgeraakt

content Niet opgelost
M. Veldhuizen

Sinds medio november zijn voor zover ik weet 6 brievenbuspoststukken zoekgeraakt. De PostNl app toont afbeeldingen van de poststukken die ik vervolgens nooit ontvang. Inhoud van deze poststukken: happy socks, tijdschriften, cd's en een elektronisch artikel. Geen track en trace, dus PostNL kan geen hulp bieden. 4x een klacht ingediend en hiervan is door PostNL een melding van gemaakt. Eén keer een reactie per mail hierop ontvangen. Maar de problemen met de postbezorging zijn nog steeds niet opgelost. Het kan geen toeval zijn dat de post zoekraakt, hier is meer aan de hand. Het geldbedrag dat met de zoekgeraakte post samenhangt is inmiddels opgelopen tot een paar honderd euro. Ook post dat door de IMEC Afdeling Inklaring (met door mij te betalen inklaringskosten) is doorgestuurd naar een postkantoor bij mij in de buurt, is nooit aangekomen. Bij mij is het vertrouwen in PostNL weg.

Kosten vergoeden en vertrouwen herstellen door probleem aan te pakken

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over bezorging van uw zendingen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Niet fijn om te vernemen dat het zo vaak mis gaat met de pakketjes. Ik wil graag voor u nagaan wat ik hierin kan betekenen. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Welke poststukken mist u nog? Wanneer had u deze moeten ontvangen en wie zijn de afzenders?
    - Welk pakketje had u nog moeten ontvangen? Heeft u daarvan ook de Track en Trace-code?

Hartelijk dank voor de Track & Trace code. Ik zie dat er inmiddels een klacht is geregistreerd, om te achterhalen waarom uw pakket nog niet bezorgd is.

Voor poststukken zonder Track & Trace code kunnen we inderdaad niet achterhalen waar deze zich bevinden en wat er mis is gegaan. U geeft aan dat de klachten inmiddels bij ons gemeld heeft. Ik raad u ook zeker aan om elk, niet ontvangen poststuk bij ons te melden. Hiermee kijken we of er nog meer post mist in uw omgeving. Wanneer dit het geval is, dan nemen wij natuurlijk gepaste actie. Mijn excuses voor het ongemak.

M. Veldhuizen
Er wordt een onderzoek ingesteld naar de verdwijning van de post