Klacht POSTNL: Brievenbuspost met waarde is de afgelopen maanden vaak zoekgeraakt

Status
content Niet opgelost
Klachtnummer
# 421653
Gebruiker
M. Veldhuizen
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Sinds medio november zijn voor zover ik weet 6 brievenbuspoststukken zoekgeraakt. De PostNl app toont afbeeldingen van de poststukken die ik vervolgens nooit ontvang. Inhoud van deze poststukken: happy socks, tijdschriften, cd's en een elektronisch artikel. Geen track en trace, dus PostNL kan geen hulp bieden. 4x een klacht ingediend en hiervan is door PostNL een melding van gemaakt. Eén keer een reactie per mail hierop ontvangen. Maar de problemen met de postbezorging zijn nog steeds niet opgelost. Het kan geen toeval zijn dat de post zoekraakt, hier is meer aan de hand. Het geldbedrag dat met de zoekgeraakte post samenhangt is inmiddels opgelopen tot een paar honderd euro. Ook post dat door de IMEC Afdeling Inklaring (met door mij te betalen inklaringskosten) is doorgestuurd naar een postkantoor bij mij in de buurt, is nooit aangekomen. Bij mij is het vertrouwen in PostNL weg.

De oplossing

Kosten vergoeden en vertrouwen herstellen door probleem aan te pakken

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over bezorging van uw zendingen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Niet fijn om te vernemen dat het zo vaak mis gaat met de pakketjes. Ik wil graag voor u nagaan wat ik hierin kan betekenen. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Welke poststukken mist u nog? Wanneer had u deze moeten ontvangen en wie zijn de afzenders?
    - Welk pakketje had u nog moeten ontvangen? Heeft u daarvan ook de Track en Trace-code?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé)reactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Hartelijk dank voor de Track & Trace code. Ik zie dat er inmiddels een klacht is geregistreerd, om te achterhalen waarom uw pakket nog niet bezorgd is.

    Voor poststukken zonder Track & Trace code kunnen we inderdaad niet achterhalen waar deze zich bevinden en wat er mis is gegaan. U geeft aan dat de klachten inmiddels bij ons gemeld heeft. Ik raad u ook zeker aan om elk, niet ontvangen poststuk bij ons te melden. Hiermee kijken we of er nog meer post mist in uw omgeving. Wanneer dit het geval is, dan nemen wij natuurlijk gepaste actie. Mijn excuses voor het ongemak.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice


Uiteindelijke oplossing

Auteur
M. Veldhuizen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er wordt een onderzoek ingesteld naar de verdwijning van de post
Status
niet opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen