Klacht POSTNL: Bruna afhaal punt van Post.nl scant ook

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 97388
Gebruiker
Verbeterpuntje
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Wanneer je bij Bruna een pakketje ophaalt wordt je ID gescand anders krijg je je pakket niet mee.
Zojuist Post.nl gebeld en die zeggen dat dit helemaal niet de procedure is terwijl Bruna volhoudt dat Post.nl dat zo eist. Waarom heeft Bruna dan zo'n scan apparaat?
Waarom wordt aan dit soort misbruik niet veel meer ruchtbaarheid gegeven? Legitimeren is oké maar dat is wat anders dan een kopie of scan maken. Dit mag alleen door werkgevers en overheid en zo.
Niemand schijnt dit te weten of te willen weten. Totdat je gegevens misbruikt gaan worden :-( en dat gebeurd steeds vaker. Doet Post nu zo onnozel of zegt Bruna maar wat?

De oplossing

Dat Post.nl duidelijk maakt aan alle afhaalpunten (ook benzinestations) dat een ID alleen maar bekeken mag worden.

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Roelofsen,Bedankt voor uw reactie op deze website. Ik begrijp dat u bang bent dat uw gegevens op straat komen te liggen. Hierover is telefonisch een melding doorgezet. Ik kan u melden dat deze manier van handelen de normale procedure is. U hoeft zich geen zorgen te maken hierover, we gaan zorgvuldig met uw gegevens om!Hiermee hoop ik u voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groet,
    Anne
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Verbeterpuntje
    Datum
    U gaat niet in op het feit dat u niet het recht heeft deze procedure zo uit te voeren. U MAG mijn gegevens niet scannen, daar gaat het om.
    Ik legitimeer mij maar als ik mijn ID NIET laat scannen krijg ik MIJN EIGENDOM (pakketje) niet mee! Dat kan toch niet, ik heb het gewoon betaald!!!!
    Alles kan gehackt worden. Dat is nu juist het probleem. Kijkt u even op de site van de rijksoverheid daar wordt nu juist zo voor gewaarschuwd. U praat uw eigen gedrag goed. Ik wil mijn pakket zonder scan halen!
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Roelofsen,Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp uw zorgen, echter is dit de normale procedure bij het afhalen van dergelijke zendingen. De gegevens worden slechts geregistreerd om de echtheid van het document te controleren en worden niet voor andere doeleinden gebruikt. Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u desondanks nog vragen hebben kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice; https://www.postnl.nl/klantenservice/Met vriendelijke groet,Tamar
    PostNL Klantenservice
  4. Auteur
    Verbeterpuntje
    Datum
    U heeft het recht niet de gegevens te registreren! De procedure is fout u MAG dit niet van klanten vragen.
    Mensen die hun ID niet af willen geven moeten hun pakketje gewoon krijgen!! Kijk op www.rijksoverheid.nl daar staat een lijst met bedrijven en u staat er niet bij. Zie ook RADAR TV aflevering 3-11-14. Ook is er een APP gemaakt!!
    Ik wil mijn pakket ophalen zonder die scan. Ik hoor graag vanaf wanneer dit mogelijk is. Een kwestie van even personeel op de hoogte stellen van bovenstaande.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Verbeterpuntje
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen