Klacht POSTNL: Buitenland zending, die nooit bij de bestemming is aangekomen

Hoe nu verder

Op 28-5-2015 zond ik een pakket retour met kleding naar Polen. Een maand later op 30-6-2015 naam ik voor het eerste contact op met PostNL hieromtrent, na een paar keer met ''Track & Trace'' het pakket te hebben gevolgd, kwam ik er achter dat de zending nog niet bij de ontvanger is afgeleverd sterke nog, was deze de Nederlandse bodem nooit verlaten.

PostNL had belooft een onderzoek te starten, en na de hand was de zogenaamde onderzoek afgerond, en met als conclusie dat de zending niet meer getraceerd kon worden, en omdat ik geen verzekering had gesloten, kon PostNL geen schadevergoeding verstrekken. Mijn verzoek om een uitleg te geven over hoe het onderzoek had plaats gevonden, en of ik mijn zending weer terug kon krijgen, werd totaal genegeerd. In plaats daarvan, liet PosNL me weten dat, zou ik door de schillen commissie een klacht willen indienen, dan zou ik ervoor moeten betalen, en had ik daarom dus verder geen actie meer ondernomen.

Ik zou het graag willen dat PostNL, de zaak serieus neemt, en mij tegemoet komt door eerste, te herkennen dat hun dienst heeft gefaald, de door mij gemaakte verzendkosten, de waarde van de inhoud van het pakket vergoed, als maar gedeeltelijk zo niet, in het geval ontvang ik graag mijn zending weer terug, aangezien deze de Nederlandse bodem toch nooit heeft verlaten

Geachte heer/mevrouw Beroh,

Uit uw bericht begrijp ik dat uw pakket naar Polen niet is aangekomen en het onderzoek geen positief resultaat heeft opgeleverd. Het spijt mij zeer om dit te horen.

Ik zie in het onderzoek dat er bij verschillende afdeling navraag is gedaan of het pakket zich daar bevind. Helaas heeft dit geen positief resultaat opgeleverd en is het niet bekend waar de zending is. Ik had graag iets voor u willen doen, maar spijtig genoeg kan ik het resultaat van het onderzoek niet veranderen. Mocht u in het vervolg aanspraak willen maken op een vergoeding, dan raad ik u aan om het pakket aangetekend of met een verzekering te versturen. Mijn excuses voor al het ongemak.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Wilma
    Klantenservice PostNL
    Hoe nu verder
    Geachte mevrouw Wilma,
    Uit uw bericht begrijp ik dat PostNL mij een voorstel tot afhandelen van mijn pakket naar Polen dat niet aangekomen is wilt doen, maar eerlijk gezegd weet ik niet of dit een grap is of een spot, want ik zie nergens nog een oplossing, nog een voorstel tot een oplossing, en begrijp eigenlijk dan ook niet zo goed op welke reactie jullie van mijn kant zitten te wachten.

B. Beroh
    Geachte heer/mevrouw Beroh,

Ik begrijp dat u niet blij bent met de uitkomst, maar helaas kan ik geen verandering aanbrengen in de uitkomst van het onderzoek. Ik volg dan ook het antwoord van mijn collega, door u te adviseren om in het vervolg de zending te laten verzekeren, zodat u aanspraak kunt maken op een schadevergoeding.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Jort
    Klantenservice PostNL