Klacht POSTNL: Buitenlandse pakketbezorging PostNL laat te wensen over.

Patrick Bos

Op 16 februari stuurde ik voor de tweede keer (eerste keer was al geretourneerd) een pakket met een nieuw maar niet goed passend overhemd twv € 64,45 naar Engeland. Op 14 april kwam dit terug. De foto bewijst dat het adres correct was. Het Track & Trace-rapport was vol tegenstrijdigheden: de zending zou zijn geweigerd, werd daags erna alsnog bezorgd en 5 weken later zou het adres onbekend zijn. Telefonisch werd ik onheus bejegend: het was mijn fout en dit was de normale gang van zaken. Ik kreeg per mail een formulier maar dat bleek het verkeerde te zijn. Toen ik mij hierover bij een andere medewerker beklaagde zei hij dat mijn klacht over deze bejegening zou worden "doorgezet" maar er zou geen terugkoppeling plaatsvinden. Bij opnieuw versturen kan het opnieuw misgaan. Dit is de derde keer dat mijn dit overkomt binnen een jaar. PostNL besteedt de pakketbezorging in het buitenland uit aan bedrijven die weinig betrouwbaar overkomen. Mijn dringend advies om pakketten naar het buitenland te verzenden met organisaties die alles in eigen hand houden.

1/ betere samenwerking met buitenlandse pakketbezorgers, 2/ klanten correct behandelen; een terugkoppeling van een klacht is wezenlijk, 3/ in dit soort situaties verzendkosten (2 x 13 euro) + geleden schade (€ 64,45) uit coulance vergoeden vanwege meerdere fouten van PostNl.

Geachte heer, mevrouw Schelten.

Allereerst hartelijk dank voor uw bericht. Hieruit maak ik op dat u reeds tweemaal een pakket geretourneerd heeft naar Engeland, maar dat deze tweemaal weer bij u afgeleverd is. Ik kan mij indenken dat u hier absoluut niet content mee bent en graag een passende oplossing voor ziet.

Graag kijk ik met u mee wat ik voor u kan betekenen. Hiervoor ontvang ik echter graag nog enkele aanvullende informatie. Dit betreft het volgende:

- De (3S) code waarmee u het pakket heeft verstuurd.

Bij voorbaat dank!

Robin
    PostNL

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren