Opgelost door POSTNL: Buitenlandse zending uit VS blijft hangen in sorteerproces
Details
Klacht
Bezorging al 4 keer uitgesteld. Inmiddels 2chats en 3belletjes verder. Eerst werd gezegd, afwachten en zonodig terugbellen. Bij het 3e belletje als ik vraag om een melding door te geven aan het sorteercentrum wordt PAS verteld dat voor een niet aangetekend pakket WETTELIJK ?? alleen de verzender een onderzoekopdracht mag geven, maar dat het daar nog "te vroeg" voor is. Alleen na sterk aandringen wordt verteld dat er tenminste 5 werkdagen overheen moet. Ook wordt niet eenduidig doorgegeven waar de verzender dan de melding zou moeten doen (wordt zelfs verwezen naar de verkeerde engelstalige site).Hoe kan het in vredesnaam dat een pakket 4 x uitvalt en dat dat niet automatisch tot een signaal tot ingrijpen in het geautomatiseerde proces leidt.
Wat heeft wetgeving te maken dat PostNL alleen mag ingrijpen op het eigen sorteerproces als het een aangetekende of verzekerde verzending betreft.
Mijn indruk: PostNL doet zijn best om GEEN SERVICE te verlenen die kosten met zich mee brengt.
Gewenste oplossing
Ik wil dat PostNL zijn werk doet: Het pakketje goed sorteren. Als dat niet automatisch gaat dan gewoon met de hand. Het is van de zotte dat de verzender die in mijn geval in de V.S. zit een verzoek tot onderzoek moet doen via brief, twitter, of telefoon. Laat staan de enorme vertraging die dat gaat opleveren.- Status
- opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.