Klacht POSTNL: Cash on Delivery is niet duidelijk beschreven, graag verminderen of onderbouwen.

mgiiiC

Ik verwacht een pakket, met CD albums, met een waarde van ~36 euro, verstuurd naar mij van buiten de EU.

Bij het PostNL, InternationalParcelTracking, Track & Trace, zie ik dat ik 'Cash on Delivery' moet betalen, helaas is er geen uitleg bij, zie bijlage een screenshot hiervan. Ik ga ervanuit dat het om invoer-belasting en/of BTW gaat, hierbeneden heb ik een link naar de website van de Belastingdienst hierover.

Voor een pakket van waarde tussen, EUR 22.- en EUR 150.-, hoef ik geen invoerbelasting te betalen, alleen BTW!

Maximaal betaal ik dus 21% (BTW) over de waarde van mijn bestelling, dat is maximaal EUR 7.56, zeker niet EUR 31.78!

Ik wil graag een uitleg en eventueel een vermindering naar de wettelijk bepaalde bedrag, of zelfs een kwijtschelding van de Cash on Delivery van EUR 31.78 voor het ongemak!

Geachte heer/ mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de importkosten van uw zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is natuurlijk nooit fijn als u voor extra kosten komt te staan. De importkosten worden bepaald door BTW en inklaringskosten. De BTW is natuurlijk 21% en de inklaringskosten zijn €13. Mochten de kosten dan nog steeds niet kloppen dan bent u altijd vrij om hier bezwaar tegen in te dienen.

Dat geldt niet voor afhandelingskosten, dit zijn de kosten die door PostNL in rekening brengt voor het doen van de douane aangifte, administratie, opslag, etc. Verzoek om teruggaaf kan uitsluitend schriftelijk, onder vermelding van naam, adres en woonplaats gegevens en IBAN bankrekeningnummer.
    Hierbij vragen wij u zoveel mogelijk informatie mee te sturen over een de waarde en de inhoud plus afschrift- gegevens
    Richt uw verzoek om teruggaaf (binnen 6 weken) aan: PostNL Pakketten tav KR-IMEC Postbus 99180, 8900 NA Leeuwarden. U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke bevestiging van ontvangst.