Klacht POSTNL: Communicatie/informatie gebrek vanuit PostNL

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 388754
Gebruiker
Nelezz
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb een product besteld vanuit het buitenland. Ligt sinds 29 augustus bij het sorteercentrum. Bij navragen krijg ik te horen dat er iets mis is met de pakbon die er bij zit. Hoe of wat willen ze mij niet vertellen.

Ze blijven wijzen naar de zender van het pakket maar ik wil gewoon weten wat er aan de hand is. Als er bijvoorbeeld sprake is van extra portokosten dan wil ik die namelijk betalen. Wat zou er nog meer kunnen zijn?

Ik word van de kast naar de muur gestuurd en vervolgens wordt er gezegd "dat is mijn afdeling" niet.

De oplossing

Ik wil duidelijkheid over mijn pakket en de oplossing zodat ik het product kan ontvangen. Excuses vanuit postNL over de beroerde communicatie.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Volgens mijn gegevens heeft uw zending de volgende scan gekregen: "Barcode niet leesbaar of adres onbekend". Dit is een vrij algemene scan en hierbij kunnen we niet achterhalen wat er precies mis is met uw pakket. Er is een mogelijkheid dat het verzendlabel beschadigd is geraakt en dat uw adresgegevens niet goed leesbaar meer zijn. Helaas is dat niet te achterhalen en naar alle waarschijnlijkheid zal uw pakket retour gestuurd worden naar de afzender. Dit kan 10-12 weken in beslag nemen.

    Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender. De afzender kan eventueel een onderzoek op laten starten bij de post organisatie waarmee het oorspronkelijk verzonden is. Dit kan alleen op deze manier omdat de afzender betaald heeft voor de verzending bij deze post organisatie. Zij hebben dus een overeenkomst afgesloten.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Nelezz
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er word mij niks aangeboden. Heb nu meerdere leugens van het bedrijf vastgelegd, meerdere mensen gesproken van postNL per telefoon, facebook ect. De één geeft aan dat ik "maar" moet zeggen tegen de zender dat het pakketje kwijt is terwijl dit niet zo is (oplichting/fraude). De ander zegt dat het adres niet meer leesbaar is terwijl postNL duidelijk weet wat het adres is (leesbaar via de rack en trace). Kom nu eens met het echte verhaal wat er aan de hand is en kom niet steeds met smoesjes. Al zijn het extra kosten dan stuur je mij die maar gewoon en geen rare fratsen dat ik de zender moet contacten om te vragen jullie te gaan bellen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen