Klacht POSTNL: Communicatie/informatie gebrek vanuit PostNL

Nelezz

Ik heb een product besteld vanuit het buitenland. Ligt sinds 29 augustus bij het sorteercentrum. Bij navragen krijg ik te horen dat er iets mis is met de pakbon die er bij zit. Hoe of wat willen ze mij niet vertellen.

Ze blijven wijzen naar de zender van het pakket maar ik wil gewoon weten wat er aan de hand is. Als er bijvoorbeeld sprake is van extra portokosten dan wil ik die namelijk betalen. Wat zou er nog meer kunnen zijn?

Ik word van de kast naar de muur gestuurd en vervolgens wordt er gezegd "dat is mijn afdeling" niet.

Ik wil duidelijkheid over mijn pakket en de oplossing zodat ik het product kan ontvangen. Excuses vanuit postNL over de beroerde communicatie.

Volgens mijn gegevens heeft uw zending de volgende scan gekregen: "Barcode niet leesbaar of adres onbekend". Dit is een vrij algemene scan en hierbij kunnen we niet achterhalen wat er precies mis is met uw pakket. Er is een mogelijkheid dat het verzendlabel beschadigd is geraakt en dat uw adresgegevens niet goed leesbaar meer zijn. Helaas is dat niet te achterhalen en naar alle waarschijnlijkheid zal uw pakket retour gestuurd worden naar de afzender. Dit kan 10-12 weken in beslag nemen.

Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender. De afzender kan eventueel een onderzoek op laten starten bij de post organisatie waarmee het oorspronkelijk verzonden is. Dit kan alleen op deze manier omdat de afzender betaald heeft voor de verzending bij deze post organisatie. Zij hebben dus een overeenkomst afgesloten.

Nelezz
Er word mij niks aangeboden. Heb nu meerdere leugens van het bedrijf vastgelegd, meerdere mensen gesproken van postNL per telefoon, facebook ect. De één geeft aan dat ik "maar" moet zeggen tegen de zender dat het pakketje kwijt is terwijl dit niet zo is (oplichting/fraude). De ander zegt dat het adres niet meer leesbaar is terwijl postNL duidelijk weet wat het adres is (leesbaar via de rack en trace). Kom nu eens met het echte verhaal wat er aan de hand is en kom niet steeds met smoesjes. Al zijn het extra kosten dan stuur je mij die maar gewoon en geen rare fratsen dat ik de zender moet contacten om te vragen jullie te gaan bellen.