Klacht POSTNL: compensatie verkeerde btw-tarief pakket buitenland

LS,
Onlangs kreeg ik een pakketje uit de VS met voedingssupplementen waarover door PostNL 21% BTW was gerekend ipv 6%. Bij het pakketje zat geen factuur, deze heb ik via PostNL Chat opgevraagd en gekregen. Om de teveel betaalde BTW terug tekrijgen heb ik een schriftelijk bezwaarschrift ingediend op 30 juni 2018. Vandaag navraag gedaan bij PostNL en zij beweren het bezwaarschrift niet ontvangen te hebben. Ze bieden geen mogelijkheid om het bezwaarschrift plus bijlagen nogmaals per email op te sturen en ik voel er niet voor om nogmaals een brief te sturen.

Ik zou graag digitaal mijn bezwaarschrift + bijlagen inzenden en het teveel betaalde retour gestort krijgen.

Geachte heer, mevrouw [naam verwijderd door moderator],

Het spijt me heel erg dat uw bezwaarschrift niet is aangekomen. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is. Mijn excuses hiervoor.

Ik kan u hierbij echter niet helpen. Het is niet mogelijk om dit bezwaar digitaal door te geven. U dient dit schriftelijk binnen 6 weken na ontvangst van het pakket in te dienen. Ik kan u enkel adviseren om dit bezwaar nogmaals schriftelijk te versturen aan; PostNL Pakketten tav KR-SCIP, Postbus 99180, 8900 NA in Leeuwarden. U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke bevestiging van ontvangst

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet
    Wopper

Sorry, maar ik heb een schriftelijke klacht ingediend en gestuurd naar het door u genoemde adres op 30 juni.
    Hoe vaak moet ik het verzoek schriftelijk indienen? Als het niet digitaal kan, dan graag een antwoordnummer. Ik blijf geen postzegels plakken en brieven uitprinten!
    Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb alle gegevens nog een keer nagekeken en zie dat uw bezwaarschrift is ontvangen. De schriftelijke bevestiging hiervan is op 16 juli per post naar u verzonden. Ik kan tot mijn spijt geen invloed uitoefenen op het verdere verloop en raad u aan de uitkomst af te wachten.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar

Wopper
Goed dat de schriftelijke klacht toch is binnegekomen en geregistreerd. Ik heb inmiddels de bevestiging per post onvangen en zou binnen 10 dagen na dato (16juli) meer over mijn klacht horen en dat is nog niet gebeurd (vandaag is het 30 juli). Laat onverlet dat het niet meer van deze tijd is dat klachten op papier via brief moeten worden toegezonden aan PostNL en dat dit niet electronisch kan.