Klacht POSTNL: Computer zoekt foute plaatsnaam bij postcode

sad Niet opgelost
Margriet20

Er zijn in Stiens 2 post.nl locaties waar je pakketjes kunt brengen en normaal gesproken ook kunt afhalen, nl. Poiesz supermarkt en Bruna. Sinds kort is het bij de webwinkels waar ik wel eens wat koop niet meer mogelijk om deze post.nl locaties te kiezen als je het pakket zelf wilt halen. Alleen locaties in Leeuwarden en omliggende dorpen worden nog als keuze getoond. Hetzelfde is aan de hand als je een pakketje van dhl op het dhl punt in Stiens wilt laten bezorgen. Stiens (9051) staat er niet meer bij. Zelfs bij de jaarrondtuintelling werd van 9051 Leeuwarden gemaakt terwijl het Stiens moet zijn. Het dorp Stiens valt onder de gemeente Leeuwarden, maar heeft toch echt zijn eigen postcode. Er zit dus ergens een fout in het systeem waardoor 9051 als Leeuwarden wordt gezien i.p.v. Stiens en Stiens als keuze om je pakketje bij de Bruna of poiesz te halen is daardoor helemaal verdwenen. Alleen een pakketje brengen kan nog omdat de post.nl locaties hier dus wel zijn. Kan deze fout hersteld worden? 9051 is Stiens en niet Leeuwarden.

zorgen dat bij de webwinkels de Bruna en Poiesz in Stiens weer als afhaalpunt getoond wordt. De betreffende webwinkels kunnen het niet oplossen. Het lijkt mij een computerfout met postcode en foute plaatsnaam.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het kiezen van PostNL punten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik heb even voor u gekeken, maar alle PostNL punten staan in ons systeem nog gewoon goed. Als ik op uw postcode op onze website zoek dan staan de Bruna en de Poiesz er nog gewoon tussen. Dit lijkt dan ook te liggen bij de webshops zelf. Ik raad u aan om dit bij de betreffende webshops te melden, zodat dit aangepast kan worden.

Margriet20
Post NL heeft gelijk dat de pakketpunten nog bestaan. Het probleem is groter, het doet zich voor bij meerdere webshops en ook wat de afhaalpunten betreft van DHL. Ik denk dat zowel de webshops als de Post.nl en DHL dit misschien niet zomaar kunnen oplossen. Het heeft ermee te maken dat als je iets bestelt en een service point wil kiezen Stiens er niet bij staat omdat de postcode 9051 wordt gezien als Leeuwarden wat fout is. Geen idee wie dit dan wel kan oplossen. Ik weet niet wie gaat over foute postcodes in bestanden. Ik heb mijn best gedaan door het te melden, meer kan ik er niet aan doen.