Klacht POSTNL: Consumenten krijgen niet de informatie die ze nodig hebben mbt hun bezorgstatus

sad Niet opgelost
Elmo

Ik heb vandaag zo'n 5 uur zitten wachten op een pakketje dat tussen 10:30 en 12:30 bezorgd zou worden en heb de hele ochtend en middag thuisgezeten en gekeken of de status van mijn pakket zou veranderen. Toen ik zojuist gebeld heb met de klantenservice is mij verteld dat er niemand thuis was om 9:51 toen het pakket aangeleverd zou zijn. Het rare hier is dat dit meer dan 5 uur geleden is en bekend is bij de klantenservice terwijl zowel de website als de app nog steeds "onderweg" aangeven.
Eindstatus is dus geen pakket, geen mogelijkheid mijn bezorgdatum te wijzigen en totaal geen garantie dat dit morgen niet nog eens gebeurt.

Ik wil antwoord op waarom consumenten niet beschikken over accurate informatie mbt hun bestelling, wat ik in het vervolg kan doen om dit te voorkomen (dus: 5 uur thuis wachten op een pakket dat niet komt opdagen).
Daarnaast wil ik graag dat mijn pakket ergens anders afgeleverd wordt omdat ik morgen niet nog een keer een hele dag thuis wil wachten voor een pakket dat niet komt. Doordat de status niet geupdate is kan ik dit niet selecteren.
Daarnaast vraag ik me af of dit een gewenst scenario is en wat PostNL eraan doet deze scenarios te voorkomen.

Geachte heer/mevrouw Koning,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de status updating van uw Track&Trace.
    Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan mij goed voorstellen dat u dit als zeer vervelend heeft ervaren en wil u hier mijn oprechte excuses voor aanbieden. Het kan soms gebeuren dat de Track&Trace niet volledig wordt bijgewerkt. Echter krijgt u van het niet thuis bericht altijd een aparte melding.
    Ik kan er niet voor zorgen dat uw zending morgen ergens anders wordt bezorgd. Dit kunt u, indien mogelijk, tot vanavond 22:00 zelf wijzigen op www.postnl.nl.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Elmo