Klacht POSTNL: Coolblue paketten niet bezorgd door PostNL

Klachtnummer
# 316747
Gebruiker
Henk van der Haar
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Onlangs verhuisd naar ons nieuwe appartement in Bergschenhoek op de 4e verdieping van een appartementencomplex. Erg tevreden met onze woning maar de pakketbezorger van PostNL denkt daar blijkbaar anders over. Tot 3x toe binnen een paar weken wordt een pakketje niet bezorgd. Telkens hetzelfde patroon: de info van Coolblue is zoals altijd top en verwijst naar de track & trace van PostNL. Gekozen voor avondbezorging en tijdstip wordt netjes doorgegeven. Maar dan: we zijn thuis en hebben vanaf ons balkon notabene zicht op de enige plaats waar de Bezorger kan aankomen. En dan plots: “ping”, een mail met de mededeling dat de Bezorger ons gemist zou hebben: NIET DUS !!. Hij is niet geweest. Volgende dag wordt pakket alsnog bezorgd tussen 20:20 en 21:20. We zijn weer thuis. Rond 21:30 “ping”: sorry voor de vertraging, de Bezorger is onderweg. Rond 22:00 uur: “ping”, helaas heeft de Bezorger ons weer niet aangetroffen. Pakket gaat naar PostNL Servicepunt. En o ja, in alle gevallen geen kaartje in de bus. Bezorger is dus gewoon niet geweest !! En dat dus 3x in een paar weken. Waardeloos dat een medewerker 2 bedrijven (Coolblue en PostNL) zo onderuit kan halen maar ook waardeloos dat dit nu al 3x is gemeld bij PostNL en dat blijkbaar geen adequate actie wordt ondernomen of de consument wordt geinformeerd.

PostNL, laatste voorbeeld: 3SCBLU6765074

De oplossing

Medewerker hierop aanspreken, afgesproken dienstverlening gewoon nakomen en niet alleen het standaard Callcenter verhaal afvuren maar daadwerkelijk tonen dat PostNL dit ook vervelend vindt en Consument informeren over afloop.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Van der Haar,

    Hartelijk dank voor uw bericht op Klachtenkompas. Ik vind het erg spijtig om te vernemen dat de bezorging op uw nieuwe adres zo moeizaam verloopt. Mijn excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht.

    Aan de hand van de door u meegestuurde gegevens heb ik gezien dat u reeds telefonisch contact met onze klantenservice heeft opgenomen. Uw klacht is gemeld bij de leidinggevende van de bezorgafdeling, hij of zij zal dit verder oppakken en de verantwoordelijke bezorger aanspreken op de gang van zaken. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden dan zal de leidinggevende daar zijn of haar verantwoordelijkheid in nemen. Ik ga er vanuit dat dit soort situaties zich in de toekomst niet weer zullen voordoen. Nogmaals mijn excuses voor de gang van zaken en de overlast die u hiervan heeft ondervonden.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen