Klacht POSTNL: Correct verzonden internationaal pakket niet afgeleverd.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 363722
Gebruiker
hjanzing
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Tijdens onze vakantie in Costa Rica, op 11 maart kochten wij, van een lokale kunstenaar, een reproductie van een schilderij. Omdat we met beperkte bagage reisden hebben we dit naar Nederland laten opsturen. We kregen bericht vanuit Costa Rica dat het verzonden was met een code waarmee ik alleen maar kon zien dat het op 23 maart vanuit Costa Rica naar Nederland was gestuurd. Bij herhaald bericht naar verzender verzekerden zij iedere keer dat het was opgestuurd en wel zou aankomen. Deze week gaf de verzender mij een track code door die ook de informatie in Nederland over de zending bevatte. Omdat nu meer dan een maand verlopen was vandaag gebeld naar Post-nl. Daar krijg ik de mededeling dat ze gepoogd hebben het pakket te bezorgen en dat het op een post-nl afhaalpunt was maar niet werd afgehaald. Wij hebben hierover nooit enig bericht, niet in de brievenbus en niet per mail, ontvangen dus konden het ook niet afhalen. Nu blijkt het op 30-4 terug gestuurd te zijn naar Costa Rica en daar is kennelijk niets meer aan te doen.
Wij wachten dus al bijna 2 maand op een pakket en alle last wordt nu bij de verzender gelegd om het nogmaals op te sturen (als het al in goede staat daar terug aan komt). Ondanks aandringen blijkt post-nl daar verder niets aan te willen doen.

De oplossing

Dat post-nl dit pakket alsnog netjes, schadevrij en zonder extra kosten bij ons bezorgt binnen een redelijke tijd van bvb 3 weken. Dat zij verontschuldigingen aanbieden en aangeven hoe ze dit in de toekomst denken te kunnen vermijden.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verwachte zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik begrijp dat u het niet prettig vindt dat u zo lang op de zending moet wachten. Helaas is een retourzending niet tegen te houden en kan ik niet achterhalen wat er precies verkeerd gegaan is waardoor u geen kennisgeving heeft ontvangen. De afzender kan in eigen land een onderzoek opstarten om dit uit te zoeken. Ik raad u dan ook aan om dit aan te kaarten. Hopelijk kan de afzender de zending snel nogmaals versturen. Ik kan uw gewenste oplossing dan ook niet waar maken en ik hoop dat u dit kunt begrijpen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
hjanzing
Datum
Uiteindelijke oplossing
Men stelt voor dat ik de verzender in het buitenland lastig val terwijl de fout hier door post-nl is ontstaan. Schandalig dat ze de kosten hiervoor niet op zich nemen. Ze strijken nu de verzending kosten op zonder te bezorgen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen