Klacht POSTNL: Dat post nl niet mijn pakket kan traceren.

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 316765
Gebruiker
Misternobody0
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Afgelopen weekend een particuliere aankoop gedaan.
Deze was best prijzig. De aanbieder heeft het vervolgens afgelopen maandag 6 augustus om 17.22 uur verzonden door inlevering van het pakket bij een post agentschap.
Vervolgens stuurt de aanbieder keurig de bar code.
Nu inmiddels woensdag, 2 dagen, later staat de status nog steeds op zending bij post.nl. bij track and tracé.
3 keer de klantenservice gebeld, en gevraagd waar mijn pakket is gebleven.
Boodschap wat ik kreeg is dat je 2 werkdagen moet wachten en dat de verzender een verzoek tot onderzoek moet doen.
Als ontvanger sta je dus machteloos terwijl die de inhoud van het pakket heeft betaald.
Kortom post.nl kan mij niet uitleggen waar mijn pakket is.
Wat voor zin heeft dan track and tracé!

De oplossing


Ik maak mij zorgen omdat het best om een groot bedrag gaat.Ik wil graag op zeer korte termijn weten waar mijn pakket is! Ook als ontvangende partij

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Nolmans,

    Hartelijk dank voor uw bericht op Klachtenkompas. U geeft aan dat uw pakket op maandag 6 augustus is verzonden en tot op heden nog niet bij u is bezorgd. Ik kan me voorstellen dat u graag wilt weten waar uw pakket zich bevindt en begrijp dat u graag wilt weten waarom alleen de afzender een onderzoek kan starten. Graag informeer ik u hierover.

    Spijtig genoeg heeft u de barcode niet meegestuurd in uw bericht, zonder code kan ik de huidige status niet voor u controleren. Wij hebben een overeenkomst met de afzender, hij/zij is onze opdrachtgever en heeft ons betaald voor verzending. U bent klant van de afzender en hebt met de verzender een afspraak over uw aankoop. Dit is dan ook de reden dat alleen de afzender een onderzoek kan opstarten en u voor verdere vragen terecht kunt bij de afzender. Ik adviseer u dan ook toch contact op te nemen met de verzender indien u het pakket nog niet in uw bezit heeft zodat we kunnen onderzoeken wat er precies met uw zending aan de hand is. Indien u toch graag wilt dat ik de status controleer ontvang ik graag de barcode van uw zending, u kunt deze eventueel in een privébericht versturen. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan ondervindt.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Nolmans,

    Bedankt voor uw bericht.

    Volgens mijn gegevens lijkt het er op dat uw zending op dit moment nog op de PostNL locatie ligt waar het pakket ook is ingeleverd door de afzender. Ik raad u aan om contact hierover op te nemen met de afzender. De afzender kan wellicht navraag doen bij de betreffende PostNL locatie. Mocht de zending daar niet meer liggen, dan kan de afzender contact opnemen met PostNL om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Thera
    PostNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Misternobody0
Datum
Uiteindelijke oplossing
De klacht is niet opgelost, het pakket zou bij de post.nl locatie liggen maar daar ligt hij niet, inmiddels heeft de afzender een onderzoek laten instellen, dit onderzoek duurt 3 weken. Ik heb geen hoop meer dat het pakketje terecht komt, het vertegenwoordigd een flinke waarde. De klacht kan afgesloten worden, ik ben gewoon mijn geld kwijt vrees ik.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen