Opgelost door POSTNL: De arrogantie van Post.nl

Status
angry Opgelost
Klachtnummer
# 368782
Gebruiker
BMWAlmere
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Eerste bezorging van mijn pakket zou op 31 mei 2019 plaatsvinden. Ik krijg om 17:00 uur in track and trace een bericht dat de zending is vertraagd. Dat had ik zelf ook al geconstateerd.

Volgende bezorging aangekondigd op 01 juni 2019. Een bezorgtijdstip kon volgens het track and trace systeem niet worden gegeven. Om 16:00 uur staat in het track and trace systeem dat ded bezorging is verplaatst naar 03 juni 2019.

Om 16:00 uur is de klantenservice niet meer bereikbaar. Alleen chatten via Twitter of Faceboek is nog een optie, maar die wens ik niet te gebruiken.

Het interesseert Post.nl blijkbaar niets of de afspraken rond levertijd worden nagekomen.

De service is ronduit beneden peil.

De oplossing

De afgesproken levering maandag nakomen en dat ook in de toekomst doen

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er vertraging is ontstaan bij de bezorging van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Ik begrijp dat u graag het pakket graag op 31 mei in ontvangst had willen nemen. Graag reageer ik op uw bericht.

    Aan de hand van uw Track & Trace-code heb ik de status gecontroleerd. We streven er uiteraard naar alle pakketten op de gewenste bezorgdag te bezorgen, we bieden hiervoor echter geen honderd procent garantie. Het bezorgmoment is geen afspraak. Een enkele keer kan er tijdens het sorteer- of bezorgproces vertraging ontstaan waardoor de bezorging die dag niet haalbaar is en uitgesteld moet worden naar de volgende bezorgdag, dit is helaas bij uw pakket tweemaal het geval geweest. De precieze oorzaak van de vertraging kan ik niet nagaan, dit kan logistieke redenen hebben gehad of bijvoorbeeld veroorzaakt zijn door een groter aantal te bezorgen pakketten. Volgens mijn informatie heeft u de zending alsnog in ontvangst kunnen nemen op maandag 3 juni. Mijn excuses voor de vertraging en ontstane overlast.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
BMWAlmere
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het pakket is met twee dagen vertraging geleverd. Ik heb een mail ontvangen als reactie op mijn klacht. De argumenten die Post.nl in de mail aanhaalt zijn algemeen en gelden altijd. Wanneer er bij Post.nl wel een track and trace systeem is ontwikkeld om pakketten te volgen maar de oorzaak van een vertraging van een pakket niet kan worden gegeven dan heeft Post.nl haar primaire processen niet op orde. Wanneer je niet weet waar het fout gaat of wat de oorzaak van de fout is kun je ook niet bijsturen of corrigerende maatregelen nemen. Kortom een reactie met veel woorden maar meer een brevet van onvermogen dan een verklaring. Post.nl jullie scoren bij mij min 3 op een schaal van nul tot 10.
Status
opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen