Klacht POSTNL: De besteladres wordt zomaar veranderd

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 297744
Gebruiker
Maxstar
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Helaas al weer mis bij PostNL. Gisteren werd er een pakket naar mij verzonden. Het zou dan vandaag (of in elk geval binnen 5 dagen) op het door mijn opgegeven adres moet worden bezorgd. Bij T&T kom ik wel een verassing tegen - Het zou pas morgen naar een Ophaalplek worden bezorgd i.p.v. naar mijn eigen adres. Ook, staat er een melding bij "Zelf bezorging gewijzigd", hoewel ik er niets aan heb gedaan (en kan niet eens doen als het pakket net is gestuurd). Contact met de klantenservice levert zoals gebruikelijk niets op - ze kunnen niet achterhalen hoe het komt, dat de status zomaar is gewijzigd en ze kunnen er niets aan doen. Weer een wonderlijke willekeur van hoe de diensten van PostNL werken.

De oplossing

Ik wil graag een duidelijke antwoord op mijn vraag wat er was gebeurd en waarom de status zomaar was gewijzigd. Ook, dat PostNL de fouten wel herstelt.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw Startsev,

    Uit uw bericht begrijp ik dat uw afleveradres is veranderd in een PostNL locatie, terwijl u hier niet zelf voor gekozen heeft. Ik kan mij voorstellen dat u hier van baalt en ik bied u dan ook mijn excuses voor aan.

    Ik zie in mijn systeem dat u vanochtend ook contact heeft gehad met mijn collega van de telefonische klantenservice. Zij heeft het depot bij uitzondering voor u opgebeld, en ook zij konden de fout niet achterhalen. Daarnaast is er ook nog een klacht voor u doorgegeven aan het depot. Zij geven nogmaals aan dat zij de fout ook niet kunnen achterhalen. Ik kan u niet vertellen waar het dan wel precies is misgegaan en ik bied u dan ook mijn excuses aan voor het ontstane ongemak.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Thera
    PostNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Maxstar
Datum
Uiteindelijke oplossing
Beste Thera! Het bellen naar het depot is niet op mijn verzoek gebeurd. Waarschijnlijk door de verzender van het pakket waarbij ik met een vraag kwam of ze voor een specifieke verzendoptie hadden gekozen waarbij de verzending moest worden opgehaald. Zelf via de chat met de klantenservice kreeg ik alleen te horen, dat er niets aan te doen of achterhalen was. Ik waardeer de inzet van mensen, maar het oplossen van de fouten gaat bij PostNL structureel mis. De informatie over de track&trace reflecteert niet altijd de werkelijke stand van zaken, de klantenservice kan vaak niets meer betekenen, dan info van track&trace te herhalen en bij fouten en problemen komen er noch verklaringen noch oplossingen. Ook nu vanuit Uw antwoord lijkt het alsof de verschillende afdelingen van PostNL met elkaar noch afstemmen noch communiceren. Dat is echt onacceptabel! Met vriendelijke groeten, Maxim
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen