Klacht POSTNL: De post bezorging van een regionale krant is niet up to date.

Butterfly

Als abonnee ontvang ik de dagelijkse krant, in dit geval de Leeuwarder Courant, via PostNL. Je mag verwachten dat de krant 1 dag na verschijning wordt bezorgd met dien verstande dat de krant van zaterdag pas op de dinsdag daarna wordt bezorgd. Dit is de laatste tijd vaak niet meer zo: gisteren (dinsdag) ontving ik de krant van afgelopen vrijdag en van maandag voorafgaand. Je zou verwachten dat ik de krant van zaterdag en van maandag ontvang. Vandaag (woensdag) ontvang ik de krant van zaterdag. Je zou echter verwachten dat de krant van gisteren (dinsdag) wordt bezorgd.

De bezorging van de krant weer op de juiste dag plaatsvindt (T + 1) en in het weekend (zaterdag) op T+3

Geachte heer, mevrouw

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van de krant. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

- U weet zeker dat de LC in uw gebied door ons wordt bezorgd?
    - Het mailadres van u.

Hartelijk dank voor uw reactie.

Helaas kan ik niet achterhalen wat de oorzaak van de vertraging is geweest. Alleen bij geregistreerde zendingen, zoals aangetekende poststukken en pakketten, is het mogelijk om door middel van de geplakte barcode de zending in ons sorteerproces te volgen.

Ik heb inmiddels uw klacht geregistreerd zodat we deze meenemen in onze analyses, daarmee zoeken we naar structurele verbeteringen. U ontvangt echter geen verdere reactie.

Elk poststuk dat we niet op tijd of op het juiste adres bezorgen is er één te veel. Ik stel het daarom op prijs dat u contact met ons heeft opgenomen. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben over onze dienstverlening, laat het mij dan gerust weten.