Klacht POSTNL: De post wordt niet doorgestuurd naar mijn nieuwe adres

Klachtnummer
# 145019
Gebruiker
luisa
Datum
3 reacties

Details

De klacht

ik maak gebruik van de post NL verhuisservice om post door te sturen naar mijn nieuwe adres. Maar sinds de verlenging wordt de post niet meer doorgestuurd. Ik heb zojuist telefonisch contact opgenomen met Post NL en het enige dat de medewerkster mij kon bieden is terugbetaling van de afgelopen 4 weken dat de post niet is doorgestuurd. Dat komt neer op 9 euro. Terwijl ik voor de verlenging 42,90 euro heb betaald. Ik kwam er bij toeval achter dat de post niet werd doorgestuurd omdat ik langs mijn oude adres kwam en de brievenbus puilde uit. Er zaten ook zeer belangrijke brieven tussen en rekeningen. Nu ben ik extra kosten kwijt door incassokosten die gerekend zijn. Ik wil deze belangrijke post niet missen in het vervolg en heb daarom mijn oude buren gevraagd de post naar mij door te sturen. Ik wens niet meer van jullie service gebruik te maken en wil daarom mijn geld terug voor niet geleverde diensten.

De oplossing

Ik wens volledige vergoeding van de verlenging van de verhuisservice.

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Dekkers,

    Bedankt voor uw melding. Uit uw bericht maak ik op dat u telefonisch contact heeft gehad over het niet correct uitvoeren van uw verhuisservice. Mijn excuses voor deze gang van zaken.

    Zoals u telefonisch reeds is aangegeven, kunnen wij de periode waarin uw post niet is doorgezonden restitueren. Helaas is restitutie voor het wel correct uitgevoerde deel van uw service niet mogelijk.

    Ik ga er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u ook altijd terecht bij onze klantenservice via postnl.nl/klantenservice.

    Met vriendelijke groet,

    Sven
    PostNL
  2. Auteur
    luisa
    Datum
    zoals ik al aangaf is de post een periode lang niet doorgestuurd, waardoor ik belangrijke post mis ben gelopen. Ik heb nu een alternatief gevonden om geen risico meer te lopen die mij heel veel geld kosten. Mijn buren legen nu mijn brievenbus en sturen de post naar mij door. Ik wens daarom geen gebruik meer te maken van jullie "service" en wens daarom het volledige bedrag terug te ontvangen. U heeft het over "het wel correct uitgevoerde deel van de service" Dat was alleen de eerste termijn
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Dekkers,

    Uw klacht is naar aanleiding van het telefoontje besproken met medewerkers en uw adres krijgt extra aandacht van de teamleider. Het zou vanaf nu goed moeten gaan. Ik kan de service annuleren. Maar u komt dan niet in aanmerking voor een vergoeding, omdat u volgens onze Algemene Voorwaarden uw service binnen 14 dagen kosteloos kunt annuleren. Deze periode is helaas verstreken.

    Graag hoor ik of de post nog steeds niet wordt doorgestuurd, op welke dag de post is ontvangen, of ons logo of een oranje streepjescode hier op stond en aan welke naam de post precies gericht was. Ook verneem ik of u inderdaad geïnteresseerd bent in het stopzetten van de service.

    Met vriendelijke groet,
    An
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen