Opgelost door POSTNL: De TERREUR van sommige pakketbezorgers

Status
angry Opgelost
Klachtnummer
# 306225
Gebruiker
P van Dijk
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Voordat ik met de zoveelste klacht begin eerst even een schets van mijn situatie. Doordat ik met 2 verschillende soorten kanker te maken heb met allerlei complicatie's en uitzaaiingen ben ik vrijwel niet mobiel. Daardoor zijn webwinkels voor mij een uitkomst wanneer ik iets wil aanschaffen. Daarbij is dan wel een goede dienstverlening van de desbetreffende bezorgdienst een must. En daar schort het bij PostNL nu juist in grote mate aan.

Dan nu de klacht. Gisteren, zaterdag 2 juni, was het weer eens zover. Er zou tussen 15:15 en 17:45 een pakket met als code 3SZGO520656731 bezorgd worden. Toen ik rond 17:00 uur nog geen bezorger gezien had en in mijn PostNL account keek zag ik tot mijn grote ergernis staan dat de bezorger mij gemist had en het pakket a.s. maandag om dezelfde tijd komt. Dit terwijl ik continue thuis was en mijn huisbel uitstekend functioneert. Er lag ook geen enkele kennisgeving in onze brievenbus, dus de bezorger is gewoon niet langs geweest. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat de bezorger geen zin heeft om dit bij mij 3 hoog op een flat zonder lift te bezorgen en dit maar heeft doorgeschoven naar de collega die maandag komt. On collegiaal en in alle opzichten verwerpelijk. Een klant zit maar te wachten terwijl de bezorger er een potje van maakt. Het is trouwens bepaald niet de eerste keer dat dit gebeurt!

Binnen een halfjaar is dit al de vierde klacht die ik over de bezorging op Klachtenkompas deponeer. Het ging onder meer over afleveren bij onze beneden buren terwijl ik gewoon thuis was tot zelfs tot het zetten van een handtekening die niet van mij is voor ontvangst.

De klantenservice van PostNL reageert iedere keer op dezelfde nietszeggende manier. Men vind het jammer en men zal actie ondernemen. En wat gebeurt er? Totaal NIETS.

Spuugzat ben ik dit onderhand. Ik ga klagen bij de afzender zoals ik dat ook bij andere akkefietjes heb gedaan. Hopelijk leest men bij de Consumentenbond ook dit, ik zal als lid van deze bond deze zaken ook zeker daar melden. Zo kan het gewoon niet langer.

Tenslotte ben ik benieuwd naar wat men n.a.v. het bovenstaande nu weer bij PostNL voor een flut verhaaltje zonder enige inhoud zal vertellen.

De oplossing

Hoewel ik het wel zou weten, is de oplossing geheel aan PostNL. Zorgen dat dit niet nog een keer voor de zoveelste keer gebeurt.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Van Dijk,

    Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik vind het bijzonder spijtig en kwalijk om te vernemen dat de bezorging van pakketten op uw adres zo moeizaam verloopt. Mijn excuses voor het feit dat u hier zo veel overlast van ondervindt, dit is uiteraard niet de bedoeling. Graag reageer ik op uw bericht.

    Uw klacht vanwege het niet aanbieden van de zending op zaterdag 2 juni heb ik gemeld bij de leidinggevende van de bezorgafdeling. Hij of zij zal dit verder oppakken en de verantwoordelijke bezorger aanspreken. Mochten er passende maatregelen getroffen moeten worden dan zal de leidinggevende daar zijn of haar verantwoordelijkheid in nemen. Over de verdere afhandeling zult u geen persoonlijke reactie meer ontvangen, ik vertrouw erop dat de kwaliteit van de bezorging op uw adres weer op het niveau zal komen wat u van PostNL mag verwachten. Nogmaals mijn excuses voor de overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

    Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Tamar
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    P van Dijk
    Datum

    Geachte Tamar,

    Bedankt voor uw reactie. Waarschijnlijk kunt u zich voorstellen dat ik, gezien de gang van zaken in het verleden, de toekomst met enige scepsis tegemoet zie.

    Voor mij is dit geval hiermede afgedaan.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
P van Dijk
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen