Klacht POSTNL: decemberzegels

Klachtnummer
# 144069
Gebruiker
Frans
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Decemberzegels zijn in 11 jaar tijd meer dan verdubbeld in prijs. Schandalig dat er nu nog maar 5 cent verschil is met een gewone zegel. Kerst en nieuwjaarswensen per email wordt door Post.nl zo vanzelf gestimuleerd. Wat je moet bijplakken bij een decemberzegel van 2004 van 29 cent is volkomen onduidelijk. Het statige postbedrijf is om zeep geholpen door onbekwame graaiende "managers" die niet begrijpen dat e-cards gratis zijn. Wie stuurt er nog een ouderwetse kerstkaart op deze manier?

De oplossing

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer Savelkouls,

    Begrijpelijk dat u deze vraag nu stelt.

    We snappen dat het voor sommige mensen minder aantrekkelijk wordt om zo (kerst)kaarten te sturen. Echter zijn we ook, vanwege de inflatie, genoodzaakt om de prijs te verhogen.

    Wat betreft het gebruik van (oude) Decemberzegels:

    > Decemberzegels met de aanduiding "december" zijn waardevast, deze kunt u gewoon gebruiken zonder bij te plakken
    > Decemberzegels met een euro-aanduiding er op kunt u gebruiken, zolang u maar bijplakt tot het juiste tarief van €0,64
    > Bijplakken doet u met losse zegels van 2,3,5 of 10 cent tot het juiste tarief
    > Deze bijplakzegels zijn verkrijgbaar bij onze postkantoren en via Postkantoor.nl
    > Per kerstkaart (t/m 50 gram) plakt u 1 decemberzegel

    Mocht u meer willen weten, schroom niet om te reply-en.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen