Klacht POSTNL: DHL pakket geaccepteerd door POSTNL

#AK2023

Ik heb op 13 januari 2023 per ongeluk een DHL-pakket afgeleverd bij een Postnl shop en deze is gewoon geaccepteerd in het systeem en meegenomen. Ik heb ook een verzendbewijs van PostNL ontvangen.

Via track en trace ben ik er achter gekomen dat het pakketje door PostNL is geannuleerd. Inmiddels heb ik contact opgenomen met de klantenservice van PostNL met de vraag wat er nu met het pakketje gaat gebeuren.
Zij deelde mij mede dat het pakketje staat in het sorteercentrum Ridderkerk en in afwachting zijn van de verzender wat ermee moet gebeuren.
Na talloze pogingen aan de klantenservice te hebben uitgelegd dat ik zelf de verzender ben, willen ze verder niet meedelen wat er met dit pakketje gaat gebeuren.
Inmiddels heb ik contact opgenomen naar diegene die het pakket moet ontvangen, maar zij gaan verder geen actie ondernemen omdat zij geen contract hebben met PostNL. Dus is een kastje naar de muur verhaal/Paarse krokodil.

Ik zou graag willen weten wat er met mijn pakketje gaat gebeuren. Hij is in het sorteercentrum Ridderkerk. Gaat het pakketje bezorgd worden? Krijg ik het thuisbezorgd? Graag zou ik goed geïnformeerd worden.
PostNL blijft maar zeggen dat ik contact moet opnemen met geadresseerde. Helaas blijft deze erop beroepen dat zij geen contract hebben met PostNL en niet de verzender zijn van het pakketje. Dat klopt, dat ben ik. Het blijft dus het Paarse krokodil verhaal waar we geen steek verder komen. Alleen dat pakketje in Ridderkerk staat en PostNL niet wil vertellen hoe nu verder.

Bedankt voor uw bericht. Ik lees dat er iets mis is gegaan met de bezorging van uw pakket. Mijn oprechte excuses hiervoor.

Ik wil u vragen om aan de hand van de mail die door mijn collega is gestuurd naar u actie te ondernemen. Zo kan bovenstaand probleem zo snel mogelijk worden opgelost.

Als u in de toekomst nog vragen heeft, helpen we u graag via postnl.nl/klantenservice. Hier vindt u antwoorden op veelgestelde vragen en leest u hoe u contact met ons kunt opnemen.

PostNL klantenservice