Klacht POSTNL: Diefstal uit enveloppe

Ed

Op zondag 21 september een datadrager (stick) met waardevolle foto's in een dubbele enveloppe en verzonden. Bij aankomst een gat in de enveloppe gesneden en de datadrager gestolen.

Schadevergoeding voor de diefstal twv 25,-- + twee postzegels nr. 1

Geachte heer Van Campenhout, Hartelijk dank voor uw melding op Klachtenkompas. U geeft aan dat een door u verzonden poststuk leeg bij de geadresseerde is bezorgd. Ik begrijp dat dit erg vervelend is en bied u hiervoor mijn excuses aan. Helaas heb ik u niet telefonisch kunnen bereiken, daarom reageer ik hier op uw melding. PostNL verwerkt elke dag miljoenen poststukken waarvan het grootste deel niet traceerbaar is. Alleen pakketten en aangetekende brieven voorzien van een sticker met barcode die wij kunnen volgen. Uw pakje heeft geen dergelijke barcode en daarom kan ik helaas niet voor u achterhalen waar uw post is gebleven. Ook een schadevergoeding is hierbij niet mogelijk. Ik vraag daarvoor uw begrip.Waardevolle post die wij niet kunnen bezorgen, wordt door ons geregistreerd en opgeslagen. Het is mogelijk om te kijken of uw datadrager ook is binnengekomen. Ik heb u per post een navraagformulier toegestuurd dat hiervoor nodig is. Ik vraag u om dit ingevuld terug te sturen en bij de omschrijving alle kenmerken van de datadrager te vermelden. Na ontvangst van het navraagformulier ontvangt u binnen 10 werkdagen een schriftelijke ontvangstbevestiging. Wij laten u binnen 4 weken weten of uw post is teruggevonden.Ik verzoek u de melding op deze site af te sluiten. Vanzelfsprekend vernemen wij het graag mocht er toch weer iets mis gaan met de bezorging van uw post.Met vriendelijke groet,
    Tineke