Opgelost door POSTNL: Dieven bij POSTNL ??

RonK

Er zijn 2 pakketten uit Amerika aangekomen in Nederland. Moeten worden ingeklaard. Krijg bericht van POSTNL wat erin zit. Netjes ingevuld en direct via de pc terug gestuurd. Bericht van POSTNL : Ontvangen" ! Pakketten blijven in de link staan "Bij de douane" ! Na 8 dagen te hebben gewacht nam ik contact op met POSTNL Chat ! Krijg ik doodleuk te horen "Ja sorry , uw pakketten zijn spoorloos" !! Nam contact op met de douane en kreeg netjes antwoordt terug "Pakketten uit het buitenland worden OP LOCATIE bij POSTNL ingeklaard" ! POSTNL blijft volhouden daar géén inzage in te hebben terwijl ze op LOCATIE worden ingeklaard ! Wat klopt er niet ?

Niet via de afzender op zoek naar de 2 pakketten , dat duurd weken , gewoon zoeken waar ze zijn en dan gewoon mijn richting opsturen !

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u al enige tijd wacht op uw pakketten uit het buitenland. Ik begrijp dat u de zendingen graag in ontvangst wilt nemen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde codes heb ik de status gecontroleerd. Uit de Track & Trace informatie kan ik tot mijn spijt niet achterhalen waarom de zendingen nog niet bezorgd zijn. Ik heb een melding gemaakt, deze is doorgestuurd naar onze afdeling inklaringen om na te gaan wat er aan de hand is en hopelijk de zendingen snel af te kunnen leveren. Omdat deze melding intern wordt opgepakt krijgt u hier geen persoonlijke reactie op. Ik raad u aan de Track & Trace informatie in de gaten te houden en verwacht dat er spoedig beweging in de zendingen zal komen, hopelijk kunt u de pakketten nu snel in ontvangst nemen.

Mocht er binnen vijf werkdagen geen verandering zichtbaar zijn verzoek ik u contact op te nemen met de afzender voor een passende oplossing. De verzender heeft een vervoersovereenkomst afgesloten met de verzendende postorganisatie in het land van verzending. Afhankelijk van de voorwaarden kan de verzender mogelijk via zijn of haar eigen postorganisatie een officieel onderzoek laten starten. Mijn excuses voor de overlast die u van deze situatie heeft ondervonden.

RonK
Nu kon er wel direct een verzoek doorgestuurd worden naar de douane / onderzoek afdeling en binnen 5 dagen had ik beide pakketten ! Dat is top en veel beter dan zo een giga ongeintresseerde , niet klantvriendelijke ma..oot die alleen maar kan zeggen "vindt ze ook niet , we zijn ze kwijt" neem maar even contact op met de afzender (wat dus pas kan over 3 maanden !).