Klacht POSTNL: Digitale postzegel werkt niet

E.J. van Antwerpen

Digitale postzegel werkt niet. Al jaren niet. Elke keer moet de Dymo software opnieuw worden geïnstalleerd. Helemaal opnieuw dus. Dan werkt het even. Na een nieuwe opstart van de computer alles van voren af aan: weer opnieuw installeren.

Ik lees deze klacht hier meer. PostNL verwijst elke keer naar de software van Dymo, maar daar ligt het probleem niet. PostNL is kennelijk niet in staat een dergelijk software probleempje in een paar jaar tijd op te lossen.

Maar dat is ook niet zo raar als ik in een reactie op een andere klacht zie dat ze van de ene afdeling geen contact kunnen opnemen met een andere afdeling. Zit die op een andere planeet ofzo? "Systeemdenken" heet dat: het streven is niet het probleem op te lossen, het systeem is leidend en zo worden alle denkbare drempels opgeworpen.

Ik durf te wedden dat dit minuscule probleempje ook over 10 jaar nog niet is opgelost bij deze vastgelopen organisatie.

Los het eens op

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de Digitale postzegel. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me voorstellen dat dit geen prettige situatie is. De Digitale postzegel is echter een zakelijke dienst van ons. Via deze site reageren wij enkel vanuit de particuliere afdeling van PostNL. Ik heb geen inzage in deze gegevens en administratie. Mocht u hier nog vragen over hebben, dan kun u contact opnemen met PostNL Zakelijk U kunt hier contactinformatie vinden van deze afdeling; https://www.postnl.nl/klantenservice/zakelijk/

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

E.J. van Antwerpen
De klacht behelsde onder meer dat oplossingen niet worden bereikt door de merkwaardige compartimentering binnen PostNL waarbij het de ene afdeling niet mogelijk is om met de andere afdeling te praten. En precies dat staat in het antwoord. Dit antwoord is dus NIETS waard.